Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD252 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Trendleri Öykü Stüdyosu II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, günlük moda trendlerini öğretmek ve kumaşlar, iplikler, renkler, giysi trendleri stillerini araştırmak, öğrenilen bilgilerle bir kavram belirlemek ve storyboard ve sanal koleksiyon oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, günlük moda trendlerini öğretmek ve kumaşlar, iplikler, renkler, giysi trendleri stillerini araştırmak, öğrenilen bilgilerle bir kavram belirlemek ve storyboard ve sanal koleksiyon oluşturmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Final Projesi Hazırlığı | - |
1) | Dersi öğrencilere ve gerekli materyal listesine tanıtın. | - |
2) | • Geometrik kavramları örneklerle açıklar. • Soyut kavramları örneklerle açıklayın. | - |
3) | • Bir tema seçin (Geometrik-Soyut) • Bir sunum kendi temaları haline getirin. | - |
4) | • Bir hikayenin nasıl oluşturulacağını açıklayın • Seçilen tema hakkında bir hikaye oluşturun. • Bir hikaye yazın ve gösterin. | - |
5) | • Hikayeyle ilgili görüntüleri ve görselleri seçin. • Fotoğraf ve görsellerin fotoğrafını çekin. • Bu belgelerin nasıl çizileceğini açıklayın. | - |
6) | • Hikaye ve görseller için renkleri ve malzemeleri seçin. • Renk eğilimlerini 14/15 ve 15/16 sezonunda açıklayın ve araştırın. • Teknik araştırmanın nasıl yapıldığını açıklayın• Hikaye ve görseller için renkleri ve malzemeleri seçin. • Renk eğilimlerini 14/15 ve 15/16 sezonunda açıklayın ve araştırın. • Teknik araştırmanın nasıl yapıldığını açıklayın | - |
7) | • Seçilen malzemeleri tanımla • Malzemelerin nasıl kullanılacağını açıklamak | - |
8) | Vize Teslimi | - |
9) | • Konsept için malzemelerin nasıl kullanılacağını açıklayın. | - |
10) | • Konsept için malzemelerin nasıl kullanılacağını açıklayın. | - |
11) | • Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın. • Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın. • Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin • Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma | - |
12) | • Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın. • Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın. • Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin • Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma | - |
13) | • Kolajlı (kes ve yapıştır) veya storyboard oluşturun. • Dijital film şeridi örneklerini analiz edin | - |
14) | Final Projesi Hazırlığı | - |
16) | Final Teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | • Ann Marie Fiore, Heyejeong Kim,“Fashion Trends: Analysis and Forecasting (Understanding Fashion)”, ISBN-13: 978-1847882936, ISBN-10: 1847882935 |
Diğer Kaynaklar: | • Ann Marie Fiore, Heyejeong Kim,“Fashion Trends: Analysis and Forecasting (Understanding Fashion)”, ISBN-13: 978-1847882936, ISBN-10: 1847882935 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 3 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 3 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Proje | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 |