MOD305 Baskı Elsanatlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD305
Ders İsmi: Baskı Elsanatları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimizin, Türk el sanatlarını kullanarak yaratıcı ve yenilikçi desen tasarımları oluşturma becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı baskı el sanatları atölyesinde uygulanan bir derstir. Baskı El Sanatları; öğrencilerimizin geleneksel baskı yöntemlerinin yok olmalarını önlemekle ilgili kültürel bir misyon edinmelerine imkân verir. Öğrencilerimiz, baskı el sanatlarını yörelere göre ayrıştırabilir, taş baskı, yazmacılık, batik uygulamalarını yapabilir, estetik ilkelerini uygulayabilir, üç boyutlu düşünebilir, kültür zenginliğimizden ilham alarak çağdaş tasarımlar oluşturabilir ve moda dünyasında fark yaratacak bir stil oluşturabilir, etik ilkeleri uygulayabilir, tasarımı için tekstil hammaddelerini eşleştirebilir.
Dersin İçeriği: Öğrencilerimizin, Türk el sanatlarını kullanarak yaratıcı ve yenilikçi desen tasarımları oluşturma becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı baskı el sanatları atölyesinde uygulanan bir derstir. Baskı El Sanatları; öğrencilerimizin geleneksel baskı yöntemlerinin yok olmalarını önlemekle ilgili kültürel bir misyon edinmelerine imkân verir. Öğrencilerimiz, baskı el sanatlarını yörelere göre ayrıştırabilir, taş baskı, yazmacılık, batik uygulamalarını yapabilir, estetik ilkelerini uygulayabilir, üç boyutlu düşünebilir, kültür zenginliğimizden ilham alarak çağdaş tasarımlar oluşturabilir ve moda dünyasında fark yaratacak bir stil oluşturabilir, etik ilkeleri uygulayabilir, tasarımı için tekstil hammaddelerini eşleştirebilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) El Sanatları konusunda tasarlanan ürünlerin teknolojisine hakim olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Moda ve Tekstil El Sanatları alanında yaratıcı ürünler ortaya koyma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Baskı El Sanatları dersinin öğrenciye tanıtılması. • Dönem için ders planı yapılması. • Ders planının tanıtılması ...
2) Baskıya hazırlık işlemlerinin tamamlanması Kalıp hazırlama tekniğinin gösterilmesi Kalıp hazırlığı için görsel araştırmanın yapılması ...
3) Baskıya hazırlık işlemlerinin tamamlanması Kalıp hazırlama tekniğinin gösterilmesi Kalıp hazırlığı için görsel araştırmanın yapılması ...
4) • Baskıya hazırlık işlemlerinin tamamlanması • Kalıp hazırlama tekniğinin gösterilmesi • Kalıp hazırlığı için yapılan araştırmaların değerlendirilmesi ...
5) • Ön araştırmaların değerlendirilmesi • Kalıpla baskıya en uygun tasarımın seçilmesi • Kalıpla baskıya en uygun olanı seçilerek pozitif ve negatif 2 kalıbın hazırlanması ...
6) • Ön araştırmaların değerlendirilmesi • Kalıpla baskıya en uygun tasarımın seçilmesi • Kalıpla baskıya en uygun olanı seçilerek pozitif ve negatif 2 kalıbın hazırlanması ...
7) • Kalıpların baskı için uygun hale getirilmesi • Baskıda kullanılacak boya veya boyaların hazırlanması • Baskı yapılacak malzemenin seçilmesi ...
8) • Kalıpların baskı için uygun hale getirilmesi • Baskıda kullanılacak boya veya boyaların hazırlanması • Baskı yapılacak malzemenin seçilmesi Kalıp Baskı İşlemi ...
9) VİZE ...
10) • Baskı yapılan kumaşın kurumasının sağlanması • Baskı yapılan kumaşın yıkanması ve ütülenmesi Yıkama işlemi ...
11) • Yapılan baskılı kumaşların dosyalanma işlemlerinin gösterilmesi Dosya Hazırlama ...
12) • Rezerve Boyama( BATİK) tekniğinin açıklanması • Batik tekniklerinin örneklerle anlatılması Rezerve Boyama (Batik) ...
13) • Batik tekniklerinin açıklanması • Bağlama batik yapım şekillerinin anlatılması • Mumlama batik yapım şekillerinin anlatılması • Katlama batik yapım şekillerinin anlatılması Rezerve Boyama (Batik) ...
14) • Bağlama Batik örneğinin uygulama olarak gösterilmesi • Mumlama batik örneğinin uygulama olarak gösterilmesi • Katlama batik örneğinin uygulama olarak gösterilmesi Rezerve Boyama (Batik) ...
15) Rezerve Boyama (Batik) Uygulama ...
16) FİNAL ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Proje 2 10 20
Toplam İş Yükü 113