MOD511 Desen Tasarımı (Proje)İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda Tasarımı (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD511
Ders İsmi: Desen Tasarımı (Proje)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • tekstil baskılar için bir koleksiyon konsepti ve teması oluşturmak.
• panel / all-over baskı için desen tasarım koleksiyonu yapmak
• tasarımın uygulama alanının önemini belirlemek (pıhtılaşma, ev tekstili, vb.)
• Baskı Stüdyosu'nda tekstil ürünlerine baskı uygulamak için.
• Farklı moda tasarım segmentlerini tanımak ve baskı tasarımı koleksiyonlarını segmentlere ve hedef tüketicilere göre formüle etmek.
Dersin İçeriği: Öğrenciler, mevcut baskı teknolojisine uygun olarak moda endüstrisinin ihtiyaçlarını karşılamak için panel veya allover baskı tasarım koleksiyonları hazırlarlar. Orijinal desen tasarımları, bilgisayar destekli tasarım programları (Adobe Illustrator ve Photoshop) desteğiyle baskı stüdyomuzda üretim ve baskı için uygulanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • tekstil baskılar için bir koleksiyon konsepti ve teması oluşturmak.
2) panel / all-over baskı için desen tasarım koleksiyonu yapmak
3) Baskı Stüdyosu'nda tekstil ürünlerine baskı uygulamak için.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) tasarımın uygulama alanının önemini belirlemek (pıhtılaşma, ev tekstili, vb.)
2) • Farklı moda tasarım segmentlerini tanımak ve baskı tasarımı koleksiyonlarını segmentlere ve hedef tüketicilere göre formüle etmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak ve gerekli malzeme listesini vermek. Müfredatın gözden geçirilmesi
2) Define texture&form connection on textile Identify natural textures-organic forms Identify unnatural textures-inorganic forms Motif, desen ve süslemenin tekstil açısından tanımları? Tarihte ilk örnekler ve giyimde uygulamalar
3) Desen yineleme tür ve yöntemlerini sunum ve örneklerle açıklar. Tekstil baskı tekniklerini açıklar 2. hafta ödevlerinin sunumu ve değerlendirilmesi. Desen Tekrarlama Yöntemleri Sunumların karşılaştırılması ve tartışılması. Pratik Çalışma: Bir deseni bir motif eskizinden farklı tekrarlama yöntemleri ile çarpmak. Örüntü uygulamasının tamamlanması.
4) Panel Baskı ve genel baskı terim ve tekniklerini açıklar Panel baskı türlerini gösterin (kauçuk baskı, puf baskı, flok baskı, vb.) Panel Baskı ve All-over baskı örnekleri ve farklılıkları Baskı tasarımı türlerinin karşılaştırılması ve tartışılması. Ödev: çoğaltılmış deseni veya 1. ödevin fotoğraflarını kullanarak, Panel baskı tasarımları yapmak. a) fotomontaj ve tipografi ile T-bok tasarımı; CAD ile modeller üzerinde görselleştirme (bilgisayar destekli tasarım) b) Aynı konu altında kolaj tekniği ile baskı tasarımı yapmak; tekstil yüzeylerindeki kolaj çalışmalarının görselleştirilmesi (giyim, ev tekstili, iç mekan tekstil panelleri.)
5) Baskı tasarımına dayalı bazı moda koleksiyonlarını göster Desen tasarımlarının ve baskı yöntemlerinin moda koleksiyonlarına yansımaları. 4. hafta ödevinin değerlendirilmesi: sunumların tartışılması Baskı tasarımının modadaki etkilerini gözlemlemek ve analiz etmek. Ödev: moda tasarımcılarını ve koleksiyonlarını baskı ve desenlere göre araştırmak. İlham almak için bu örnekleri ve araştırmaları kullanarak bir ppt sunumu hazırlamak ve ilgili tasarımcı adı ve koleksiyonların mevsimi ile sunumda toplamak.
6) Describe the applied project with previous student projects. Starting to practical project Recognition of the project, To outline and define a concept for the final project CAD ile bir storyboard ve yaşam tarzı kurulu hazırlamak için kavramı tanımladıktan sonra.
7) Kavramın tanımlanması, Koleksiyonlar için storboardlar ve yaşam tarzı panoları sunumları. Tasarım sürecine eskizlerle başlama Konsepte göre desen tasarımı oluşturmak Yöntem tasarımlarını ve eskizleri tekrarlayarak desen tasarımlarını değiştirmek
8) Vize hazırlık
9) Tasarımları eleştirmenlerle geliştirmek Tasarım sürecini bireysel olarak karşılaştırın ve değerlendirin. Tasarım Süreci Eleştirmenlere göre tasarımlar oluşturmak
11) Baskı tasarımlarını profesyonel tekstil sektöründeki gibi uygulama süreci için hazırlar. Baskı tasarımı koleksiyonunu renk değişimleriyle yeniden yazın. Tasarım Süreci Eleştirmenlere göre tasarımları tamamlamak Yazdırma dosyalarını serigrafi baskıya hazırlamak ve şemaların çıktılarını (baskı dosyaları) Baskı stüdyosuna vermek.
12) Stüdyoda serigrafi baskı uygulamak Başvuru sürecini teknisyen ile takip etmek Başvuru süreci Baskı stüdyosunda tasarımlar basmak için Tekstil baskı üretim tekniklerini deneyimlemek Randevu tarih ve saatine göre matbaada olmak, üretim sürecini takip edebilme.
14) Stüdyoda serigrafi baskı uygulamak uygulama sürecini teknisyen ile takip etmek uygulama süreci Baskı stüdyosunda tasarımlar basmak için Tekstil baskı üretim tekniklerini deneyimlemek Randevu tarih ve saatine göre matbaada olmak, üretim sürecini takip edebilme.
15) Final Basılı tasarımları teslim etmek için (4 all-over + 2 panel baskı) • Renk çeşitlemeli baskı tasarımlarının görselleştirilmesi (ppt sunumunun çıktısı olarak)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 20th Century Pattern Design: Textile and Wallpaper Pioneers
Lesley Jackson/Octopus Publishing/Mitchell Beazley,London, 2011 (rev. ed.), 2002, English
ISBN: 9781845336745

Diğer Kaynaklar: 20th Century Pattern Design: Textile and Wallpaper Pioneers
Lesley Jackson/Octopus Publishing/Mitchell Beazley,London, 2011 (rev. ed.), 2002, English
ISBN: 9781845336745

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme 3
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 5 75
Uygulama 10 10 100
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 10 150
Proje 1 25 25
Toplam İş Yükü 350