Moda Tasarımı (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MOD512 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Marka ( Seminer) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • tezi araştırmak ve hazırlamak için gerekli becerileri geliştirmek • Sunum becerisi kazanmak • bilimsel araştırma yöntemlerini analiz etmek • tartışma ve iletişim becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler güncel konu ile ilgili tez konularını bilimsel araştırma yöntemlerine göre hazırlarlar. Açıklama, tartışma ve iletişim becerilerini grupların önünde sunarak geliştirirler. Seminer sunumları, moda endüstrisinden profesyoneller tarafından desteklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi öğrencilere tanıtmak | Syllabus Discuss Course Outline, Instructor to verify completion |
2) | • Moda markasını ve markalaşma sürecini tanımlamak • Moda markalarının nasıl araştırılacağını açıklamak | ... |
3) | • Moda markalarını ve sektörel segmentleri tanımlamak • Farklı moda markası segmentlerinde markanın değerini belirlemek. | ... |
4) | Moda markalarını ve sektörel segmentleri tanımlamak • Farklı moda markası segmentlerinde markanın değerini belirlemek. | Öğrenciler tez için belirli bir konu seçer ve araştırmaya başlarlar |
5) | Moda markasının temel öğelerini tanımlamak ve tartışmak | Öğrenciler belirli bir tez konusunu kendi makaleleri ve sunumları için araştırırlar |
6) | • Moda markasının hedef müşterilerinin nasıl analiz edileceğini belirleyen temel stratejileri tanımlamak • Ünlü moda markalarındaki hedef müşterilerin bazı örneklerini göster • Bazı ünlü markaların hedef müşterilerini tartışın | Öğrenciler tez için belirli bir konu seçer ve araştırmaya başlarlar |
7) | • Moda markasının tasarımcı ve hedef tüketicisinin rolünü tanımlamak • Markalaşmanın önemini tartışmak • Farklı moda markası segmentlerinde bazı marka örnekleri gösterme | Araştırmanın geliştirilmesi |
8) | Vize Sınavı | ... |
9) | • Uluslararası markalaşma sürecini tanımlamak • Ulusal ve uluslararası markalaşma arasındaki farkı analiz etmek • Ünlü global markaları araştırın | Araştırmanın geliştirilmesi |
10) | • Marka değerini ve varyanslarını tanımlama • Örnek bir marka belirleyin • Örnek bir markanın araştırma değeri ve değişkenleri | Araştırmanın geliştirilmesi |
11) | • Marka bilinci oluşturma ve ülke imajını tartışın • İyi bir örnek değerlendirmesi: Turquality | Araştırmanın Geliştirilmesi |
12) | • Moda pazarında e-ticareti tanımlamak • E-ticaretin avantaj ve dezavantajlarını tartışın • Türkiye'deki bazı ünlü e-ticaret moda markalarını araştırın | Araştırmanın Geliştirilmesi |
13) | Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi | Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması |
14) | Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi | Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması |
15) | Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi | Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması |
16) | Final Sunumu ve Proje Teslimi | Araştırma Konusunun Finalize Edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | |||
2) Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |||
3) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | 5 |
2) | Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |
3) | Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Arazi Çalışması | 15 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Sunum / Seminer | 15 | 30 |
Proje | 15 | 54 |
Ödevler | 16 | 47 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 |
Ara Juri | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Rapor Teslimi | 14 | 28 |
Juri | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 355 |