MOD600 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda Tasarımı (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD600
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Prof. Dr. MUSTAFA ERDİNÇ TELATAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler.
Dersin İçeriği: Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrencilerin kişisel yeterliliklerini tanımlayabilme, kariyer planı yapabilme, kavramsal, yaratıcı ve endüstriyel tasarım yöntemlerini ve estetik ilkelerini uygulayabilme becerisi geliştirme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarımlarını uygulamaya yönelik teknik ekipleri ile etkin iletişim kurabilme becerisi kazandırma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin öğrenciye tanıtılması. Belirlenen temaların açıklanması ve tartışılması. .........
2) Projeyi oluşturmak için tema belirlenmesi. • Tema belirlemek için gereken yazılı ve görsel araştırmanın yapılması .........
3) Dersin temalarının hikâye ve hikâye panolarının hazırlanması. • Eskiz defterlerinin oluşturulmaya başlanması .........
4) Eskiz defterlerinin incelenmesi Eskiz Çalışmaları ............
5) Seçilen temanın hikayelendirilmesi • Temaya uygun storyboard hazırlanması ............
6) Tema ve hikaye doğrultusunda en uygun malzemelerin belirlenmesi • Tema ve hikayeye uygun olarak renk ve dokuların belirlenmesi ...............
7) • Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi .................
8) Vize Sınavı .........
9) Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi ..............
10) Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması ............
11) Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması .........
12) Dosyalanmadan önce çalışmaların storyboardlarının hazırlanması • Tasarımların son eksiklerinin tamamlanması .........
13) Seçilen tasarımların dosyalanması Dosya Hazırlanması .........
14) • Seçilen tasarımların dosyalanması Dosya Hazırlanması .........
15) Dosyaları finalize etme ........
16) Final Sınavı ........

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ..........
Diğer Kaynaklar: ..........

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme
2) Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
3) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme 5
2) Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
3) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Juri 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 80
Laboratuvar 16 48
Uygulama 16 48
Derse Özgü Staj 1 3
Arazi Çalışması 15 131
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 210
Sunum / Seminer 10 93
Proje 16 160
Ödevler 16 160
Küçük Sınavlar 16 160
Ara Juri 3 30
Ara Sınavlar 3 30
Rapor Teslimi 15 150
Juri 5 50
Final 15 450
Toplam İş Yükü 1803