Moda Tasarımı (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MOD600 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN Prof. Dr. MUSTAFA ERDİNÇ TELATAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler. |
Dersin İçeriği: | Moda tasarım ve koleksiyon hazırlama sürecinin temelini oluşturan kavram oluşturma, trend analizi, konsept belirleme, öyküleme, hedef kitle tanımlama gibi ön hazırlık safhalarının oluşturulup geliştirilmesini kapsayan bir derstir. Diploma Projesi’nin hazırlık sürecine de katkı sağlayan bu derste öğrenciler tasarım konseptlerine göre koleksiyonlarını şekillendirmeyi bu doğrultuda malzeme araştırıp siluet belirlemeyi öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin öğrenciye tanıtılması. Belirlenen temaların açıklanması ve tartışılması. | ......... |
2) | Projeyi oluşturmak için tema belirlenmesi. • Tema belirlemek için gereken yazılı ve görsel araştırmanın yapılması | ......... |
3) | Dersin temalarının hikâye ve hikâye panolarının hazırlanması. • Eskiz defterlerinin oluşturulmaya başlanması | ......... |
4) | Eskiz defterlerinin incelenmesi Eskiz Çalışmaları | ............ |
5) | Seçilen temanın hikayelendirilmesi • Temaya uygun storyboard hazırlanması | ............ |
6) | Tema ve hikaye doğrultusunda en uygun malzemelerin belirlenmesi • Tema ve hikayeye uygun olarak renk ve dokuların belirlenmesi | ............... |
7) | • Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi | ................. |
8) | Vize Sınavı | ......... |
9) | Temaya uygun olarak tekstil oyunlarının denenmesi | .............. |
10) | Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması | ............ |
11) | Farklı malzemelerle çalışılan tasarımların hikaye ile buluşturulması | ......... |
12) | Dosyalanmadan önce çalışmaların storyboardlarının hazırlanması • Tasarımların son eksiklerinin tamamlanması | ......... |
13) | Seçilen tasarımların dosyalanması Dosya Hazırlanması | ......... |
14) | • Seçilen tasarımların dosyalanması Dosya Hazırlanması | ......... |
15) | Dosyaları finalize etme | ........ |
16) | Final Sınavı | ........ |
Ders Notları / Kitaplar: | .......... |
Diğer Kaynaklar: | .......... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | ||
2) Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | ||
3) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | 5 |
2) | Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |
3) | Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 80 |
Laboratuvar | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 48 |
Derse Özgü Staj | 1 | 3 |
Arazi Çalışması | 15 | 131 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 210 |
Sunum / Seminer | 10 | 93 |
Proje | 16 | 160 |
Ödevler | 16 | 160 |
Küçük Sınavlar | 16 | 160 |
Ara Juri | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 3 | 30 |
Rapor Teslimi | 15 | 150 |
Juri | 5 | 50 |
Final | 15 | 450 |
Toplam İş Yükü | 1803 |