MSC132 Kanun IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC132
Ders İsmi: Kanun II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HAKAN GÜNGÖR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GÜNİZ ALKAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ulusal ve evrensel icra tekniklerini harmanlayan ve sergileyen donanımlı çalgı sanatçılarını yetiştirmek.
Orkestralar bünyesinde icra edilen temel çalgıların yanı sıra özellikle Türk Müziğinin icrasında kullanılan geleneksel çalgılarımızın (THM-TSM) yaşatılmasını ve öğretilmesini sağlamak.
Çalgılarımızın repertuarlarını ve literatürlerini geliştirerek metodik açıdan geleneksel ve modern çalış yöntemlerini devreye sokmak.

Dersin İçeriği: Evrensel ve geleneksel icra tekniklerini estetik ve sanatsal ölçütler çerçevesinde içinde sunmak ve sahnelemek.
Çalgı alanlarında yetiştirilen usta sanatçılarla Türk ve Dünya müziklerinin farklı renkleri ve tarzlarını bireysel ve topluluklar bünyesinde yorumlamak ve sahnelemek.
Ulusal ve uluslararası alanda söz sahibi çalgı üstatları ile ekoller yaratarak dünya müzik türleri ve değişim süreci içerisine etki etmek.
Çağdaş ve kaliteli sahneleme projelerini tasarlamak geliştirmek ve uygulamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ulusal ve evrensel icra tekniklerini harmanlayan ve sergileyen donanımlı çalgı sanatçılarını yetiştirmek. Orkestralar bünyesinde icra edilen temel çalgıların yanı sıra özellikle Türk Müziğinin icrasında kullanılan geleneksel çalgılarımızın (THM-TSM) yaşatılmasını ve öğretilmesini sağlamak. Çalgılarımızın repertuarlarını ve literatürlerini geliştirerek metodik açıdan geleneksel ve modern çalış yöntemlerini devreye sokmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Gam çalışması • Egzersiz Uygulama, birseysel çalışma. Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
2) • Gam çalışması • Egzersiz ygulama, bireysel çalışma. Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
3) • Gam çalışması • Egzersiz Uygulama, birseysel çalışma. Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
4) • Mandal alıştırmaları • Egzersiz Uygulama, birseysel çalışma. Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
5) • Mandal çalışması • Egzersiz Uygulama, birseysel çalışma Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
6) • Mandal çalışması • Egzersiz Uygulama, birseysel çalışma. Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
7) • Sağ-sol elin mızrap vuruş çalışması • Egzersiz Uygulama, birseysel çalışma. Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
8) ARA SINAV • Gam çalışması • Mandal çalışması • Sağ-sol elin mızrap vuruş çalışması • Egzersiz Uygulama, bireysel çalışma, anlatım, dinleme, izleme, Ev ödevi: gelecek ders konusunun uygulanması
9) • Sağ-sol elin mızrap vuruş çalışması • Egzersiz Uygulama, birseysel çalışma. Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
10) • Sağ-sol el için teknik etütler • Saz eseri icrası • Egzersiz • Eser icrası Uygulama, Birseysel çalışma. (Şarkı veya Saz eseri formunda) Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
11) • Sağ-sol el için teknik etütler • Şarkı formunda eser icrası • Egzersiz • Eser icrası Uygulama, Birseysel çalışma. (Şarkı veya Saz eseri formunda) Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
12) • Tremolo çalışması • Saz eseri icrası • Egzersiz • Eser icrası Uygulama, bireysel çalışma. (Şarkı veya Saz eseri formunda) Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
13) • Tremolo çalışması • Şarkı formunda eser icrası • Egzersiz • Eser icrası Uygulama, bireysel çalışma. (Şarkı veya Saz eseri formunda) Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
14) • Öğrenci düzeyine uygun saz eseri icrası • Eser İcrası Uygulama, bireysel çalışma. (Şarkı veya Saz eseri formunda) Ev ödevi: İşlenen dersin tekrar edilmesi
15) • Gam çalışması • Mandal çalışması • Sağ-sol elin mızrap vuruş çalışması • Sağ-sol el için teknik etütler • Tremolo çalışması • Saz eseri ve şarkı formunda icra • Egzersiz • Eser İcrası Uygulama, bireysel çalışma, anlatım, dinleme, izleme Ev ödevi: gelecek ders konusunun uygulanması
16) FINAL EXAM • Gam çalışması • Mandal çalışması • Sağ-sol elin mızrap vuruş çalışması • Sağ-sol el için teknik etütler • Tremolo çalışması • Saz eseri ve şarkı formunda icra • Egzersiz • Eser İcrası Uygulama, bireysel çalışma, anlatım, dinleme, izleme Ev ödevi: gelecek ders konusunun uygulanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nota Arşivi - Repertükül
Diğer Kaynaklar: Nota Arşivi - Repertükül

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18