MTAR126 Yazılı Anlatım IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mütercim Tercümanlık (Arapça)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mütercim Tercümanlık (Arapça)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MTAR126
Ders İsmi: Yazılı Anlatım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜLEYMAN SEZER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. MOHAMMED MOAFFAK AL-HASAN
Prof. Dr. NADİR ENGİN UZUN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: iyi bir iletişimci olmayı hedefleyen öğrencilere kendi dilinin özelliklerini aktarmayı hedefler
Dersin İçeriği: İletişim ve dil, dilin tanımı ve kapsamı.

Dilin önemi, dil-kültür ilişkisi.

Yazı dili ve özellikleri, yazım kuralları, anlamı karıştırılan sözcükler.

Yazılı anlatım, iyi yazı, sıkça yanlış yazılan sözcükler, sık görülen anlatım bozuklukları, yazma aşamaları, konu, tema, konu sınırlandırma, ana fikir, yardımcı fikir, plan.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
2) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
3) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
4) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
5) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
6) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
7) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
8) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
9) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
10) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
11) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
12) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
13) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
14) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
15) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
16) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
17) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
18) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
19) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
20) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
21) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalariv
22) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
23) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
24) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
25) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
26) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
27) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
28) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
29) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
30) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
31) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
32) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
33) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
34) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
35) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
36) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
37) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
38) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
39) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
Öğrenme Yetkinliği
1) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1 Anlatım ve anlatımın nitelikleri arapca yazili anlatim kaynaklari
2) 2 Sözlü ve yazılı anlatımın dilsel ve anlatımsal farlılıkları arapca yazili anlatim kaynaklari
3) 3 Yazılı Anlatımda yazım ve noktalama işaretleri ve önemi arapca yazili anlatim kaynaklari
4) 4 Paragraf, paragrafta bütünlük ve tutarlılık arapca yazili anlatim kaynaklari
4) 4 Paragraf, paragrafta bütünlük ve tutarlılık arapca yazili anlatim kaynaklari
5) 5 Paragraf görevleri ve içerikleri açısından paragraf türleri arapca yazili anlatim kaynaklari
6) 6 Yazma sürecinde ana aşamalar: Konu seçimi arapca yazili anlatim kaynaklari
7) 7 Yazma sürecinde ana aşamalar: Ön hazırlık ve Konunun sınırlandırılması arapca yazili anlatim kaynaklari
8) 8 Yazma sürecinde ana aşamalar: Amaç ve bakış açısını belirleme arapca yazili anlatim kaynaklari
9) 9 Yazma sürecinde ana aşamalar: Düşünceleri belli tekniklerle düzenleme ve ayrıntılı plan hazırlama, giriş ve sonuç tümceleri arasında bağlantıyı kurma arapca yazili anlatim kaynaklari
10) 10 Yazma sürecinde ana aşamalar: Gözden geçirme ve düzeltme ölçütleri arapca yazili anlatim kaynaklari
11) 11 Özet çıkarma teknikleri ve özet kontrol ölçütleri arapca yazili anlatim kaynaklari
12) 12 Bilgilendirici metinlerin işlevsel ve yapısal özellikleri arapca yazili anlatim kaynaklari
13) 13 Bilgilendirici metinlerin işlevsel ve yapısal özellikleri arapca yazili anlatim kaynaklari
14) 14 Yazılı anlatımda dil ve anlatım yanlışları arapca yazili anlatim kaynaklari
15) Yazma sürecinde ana aşamalar: Düşünceleri belli tekniklerle düzenleme ve ayrıntılı plan hazırlama, giriş ve sonuç tümceleri arasında bağlantıyı kurma arapca yazili anlatim kaynaklari
16) 15 Yazılı anlatımda dil ve anlatım yanlışları arapca yazili anlatim kaynaklari

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: arapca yazılı anlatı kaynakları muhammad sufı
Diğer Kaynaklar: ınternet

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

7

Program Kazanımları
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir.
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2).
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir.
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir.
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir.
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir.
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. 3
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). 3
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. 3
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. 3
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. 3
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. 3
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 120
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 124