Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Not alma tekniklerini gözden geçirme
Ardıl Çeviriye giriş
• çevirinin gelişimi
• çevirinin tanımı
• çevirinin özellikleri |
Ardıl Çeviri ile ilgili çeşitli alanlarda araştırma |
2) |
Ardıl çeviriye giriş II
• ardıl çeviri kriterleri
• ardıl çeviri süreci
• ardıl çeviri demosu |
Ardıl çeviri ile ilgili videoyu izleyin
https://www.youtube.com/watch?v=5zTLg-Ax2M4 |
3) |
Hızlı, tutarlı, okunabilir notlar alın
Uluslararası ilişkilerde ardıl tercüme uygulamaları I
Çince-Türkçe sözlü tercüme
terminoloji oluşturma |
Uluslararası ilişkilerde Çince-Türkçe sözlü tercüme uygulaması I
terminoloji hazırlığı |
4) |
Uluslararası ilişkilerde ardıl tercüme uygulamaları II
Türkçe-Çince sözlü tercüme
terminoloji oluşturma |
Uluslararası ilişkilerde Türkçe-Çince sözlü tercüme uygulaması II |
5) |
Çeviri sırasında konsantrasyon ve ezberleme
Uluslararası ticarette ardıl tercüme uygulaması I
Çince-Türkçe sözlü tercüme
terminoloji oluşturma |
Uluslararası ticarette Çince-Türkçe sözlü tercüme uygulaması I
terminoloji hazırlığı |
6) |
Uluslararası ticarette ardıl tercüme uygulaması II |
Uluslararası ticarette Türkçe-Çince sözlü tercüme uygulaması II |
7) |
Ardıl çeviri için yeterliliği değerlendirme I
- ifade akıcılığı
- doğruluk ve hız
- iletişimsel etki |
Ardıl çeviri için değerlendirme yeteneğini kullanmak için önceki uygulamalar için öz değerlendirme yapın |
8) |
Ardıl tercüme için erişim yetenekleri II
- ifade akıcılığı
- doğruluk ve hız
- iletişimsel etki |
Başarılı ardıl çeviri vakalarını analiz edin ve bu vakalarla kendimiz arasındaki farkları karşılaştırın. |
9) |
Ardıl tercüme için erişim yetenekleri III
- kültürlerarası iletişim
Ara sınav |
Ara sınav için inceleme ve hazırlık |
10) |
Turizmde ardıl tercüme uygulamaları I
Çince-Türkçe sözlü tercüme Terminoloji oluşturma |
Turizm üzerine Çince-Türkçe sözlü tercüme hazırlığı I
terminoloji hazırlığı
Turizm hakkında arka plan bilgisi araştırması |
11) |
Turizmde ardıl tercüme uygulaması II
Türkçe-Çince terminoloji oluşturma |
Turizmde ardıl tercüme hazırlığı II
Türkçe-Çince sözlü tercüme terminoloji oluşturma |
12) |
Ardıl tercümede yardımcı teknikler I
Çeşitli vesilelerle Çin-Türk genel hitap vakaları üzerine analizler |
İlgili ders kitapları aracılığıyla yorumlamaya yardımcı tekniklerin araştırılması |
13) |
Ardıl tercümede yardımcı teknikler II
Çeşitli vesilelerle Türk-Çin halka hitap vakaları üzerine analizler |
Ardıl tercümede yardımcı teknikler hakkında bilgi sahibi olun. |
14) |
Açılış töreninde ardıl tercüme uygulaması I
Çince-Türkçe terminoloji oluşturma |
Açılış töreninde ardıl tercüme hazırlığı I
Çince-Türkçe terminoloji oluşturma |
15) |
Açılış töreninde ardıl tercüme uygulaması II
Türkçe-Çince terminoloji oluşturma |
Açılış töreninde ardıl tercüme hazırlığı II
Türkçe-Çince terminoloji oluşturma |
16) |
Final Sınavı |
İnceleme ve soru cevap etkileşimli tartışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
4 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
3 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
3 |
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
3 |