Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması.
• Ses ve nefes kullanımının gerekliliği üzerine genel bilgilerin verilmesi.
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama. |
• Anlatım, uygulama |
2) |
• Beden farkındalığı sağlamaya yönelik duruş şekilleri üzerine uygulama.
• Diyafram desteği ile solunum üzerine çalışma.
• Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi.
|
• Uygulama, anlatım, bireysel çalışma |
3) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri yoluyla diyafram hareketini işler hale getirilmesi.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
4) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait (G.Carissimi, A.Scarlatti, A.Caldara, v.b.) bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun bir türkünün verilmesi.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
5) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalışılması.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
6) |
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizlerin uygulanması.
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın/ Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
7) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın/ Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait yeni bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir parçanın/ Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir türkünün dönem sınavı sonrası çalışılmak üzere verilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
8) |
ARA SINAV
• Ses eğitimi hakkında genel bilgi
• Derste Uygulanan ve eğitmenin seçtiği 3 adet vokal egzersizi uygulanması
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserin dönemine / bestecisine/ güftecisine/yöresine ait bilgi
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün enstrüman eşliği ile icrası.
Derste Uygulanan ve eğitmenin seçtiği 3 adet vokal egzersizi uygulanması
|
• Eser icrası, anlatım |
9) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılması.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
10) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
11) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçanın / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkünün çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait yeni bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik başlangıç seviyesine uygun yeni bir türkünün verilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
12) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Uygulama, bireysel çalışma |
13) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalıştırılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
14) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalışılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
15) |
• Doğal fonasyonu (ses verme) gerçekleştirme amaçlı vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin alanına göre, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik Antik Döneme ait verilen aria’ların / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik verilen parçaların / Türk Müziği dalına yönelik verilen eserlerin / Halk Müziği dalına yönelik verilen türkülerin çalışılmaya devam edilmesi.
• Verilen eserlerin iyi telaffuz edilebilmesine yönelik Artikülasyon (Dudak, dil ve çene bölgesini çalıştırma) egzersizleri.
|
• Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
16) |
• FINAL EXAM
• Ses eğitimi hakkında genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserlerin dönemine / bestecisine/ güftecisine/yöresine ait bilgiler
• Öğrencinin alanına göre dersin yürütücüsü tarafından çalışılmış olan, Opera Şarkıcılığı dalına yönelik bir aria’nın / Müzikal Şarkıcılık dalına yönelik bir parçanın / Türk Müziği dalına yönelik bir eserin / Halk Müziği dalına yönelik bir türkünün enstrüman eşliği ile icrası.
|
• Eserlerin icrası, anlatım. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|