Müzik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK531 | ||||||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Öğrenciyi araştırmaya yönelterek bir konu hakkında sunum yapabilmesini sağlamak • Bilimsel etik kurallar kazandırmak Toplum önünde bilimsel (akademik) konuşma becerisi kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | Yüksekokullarda bir öğretim üyesinin yönetimi altında öğrencilerin bir konu hakkm& ya*lklan araştırma,bilimsel rapor hazırlama, sunma ve tartışma biçiminde yürütülen bireysel yada grup çalışmasıdır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seminer Dersinin Tanıtımı | |
2) | Bilimsel araştırma kavramı | |
3) | Bilimsel eserlerde özgünlük kavramı | |
4) | Bilimsel araştırmalarda yönteme ilişkin temel esaslar | |
5) | Seminer sunumunda dikkat edilmesi gereken hususlar | |
6) | Seminer sunumunda dikkat edilmesi gereken hususlar | |
7) | Öğrenci seminer sunumları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Öğrencilerin seminer sunumları | |
10) | Öğrencilerin seminer sunumları | |
11) | Öğrencilerin seminer sunumları | |
12) | Öğrencilerin seminer sunumları | |
13) | Öğrencilerin seminer sunumları | |
14) | Öğrencilerin seminer sunumları | |
15) | Öğrencilerin seminer sunumları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | -Somakcı,P.2016, "Bilimsel Anlatım ve Yazım Teknikleri", Gamze Yayıncılık, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Kaynak Bilimsel Araştırma Teknikleri ile ilgili yazılmış tüm Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | |||
2) Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | |||
3) Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | 5 |
2) | Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | 5 |
3) | Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |