ODY103 Ses Fiziği ve Akustikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar OdyometriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODY103
Ders İsmi: Ses Fiziği ve Akustik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersi Veren(ler):








Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, ses fizik ve akustik temelleri hakkında genel bilgi edinmektir. Ses fizik daloppler olayı ile ilgili temel kavramları öğrenir ve insanın sesinin psikolojik özelliklerini öğrenir.
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdaki maddeleri öğrenir.
• Ses fiziğinin temellerini tanımlamak.
• Ses fiziğinin fiziksel özelliklerini analiz etmek.
• Ses fizikteki Doppler olayını tanımlamak ve tanımak.
• Sesi insanda psikolojik özelliklerini tanımlamak.
• Ses dalgalarının hızını analiz etmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ses dalgalarının tanımlanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ses dalgasının yoğunluğunu açıklamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Desibel cinsinden ses seviyesini açıklanması
Öğrenme Yetkinliği
1) Duran dalga için dalga fonksiyonunu tanımlama
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fiziğe giriş -
2) Fiziksel özellikler ve ses türleri -
3) Ses dalgalarının hızı -
4) Periyodik ses dalgaları -
5) Periyodik ses dalgalarının yoğunluğu -
6) Ses seviyesi desibel cinsinden -
7) Ses dalgalarında doppler etkisi -
8) Arasınav -
9) Şok Dalgaları -
10) Kararlı Dalgalar -
11) Her iki uca sabitlenmiş bir dizede duran dalgalar -
12) Rezonans -
13) Hava sütunlarında duran dalgalar -
14) Sessiz odalar -
15) Yıl sonu Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders notları
Diğer Kaynaklar: Serway, R.A. ; Fen ve Mühendislik için Fizik, (Çev. Ed.; Çolakoğlu, K. 2012),

Palme Yayıncılık, Ankara Published: September, 2012

ISBN-975-7477-16-8

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır.
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır.
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler.
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır.
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir.
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar.
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır.
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. 5
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. 5
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 5
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. 5
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 5
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. 5
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir.
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar.
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır.
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 141