ODY108 İşitme Kayıplarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Odyometri (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyometri (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODY108
Ders İsmi: İşitme Kayıpları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MERVE GİRAY
Dersi Veren(ler):











Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı normal işitme ve işitme kaybı kavramlarından yola çıkarak işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği: İşitmenin genel klinik değerlendirilmesi, işitme kayıplarına genel bakış, işitme kaybı teşhisinde kullanılan stratejiler, işitme kayıplarının tip, derece ve odyometrik konfigürasyonları, işitme kaybı tip ve dereceleri ile odyometrik konfigürasyon bağlantısının yorumlanması, fonksiyonel işitme kaybı, santral işitsel işlemleme bozuklukları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Odyometri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
2) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır.
3) İlgili diğer disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramların verilmesi (Normal işitme nedir? İşitme kaybı nedir?) Ders notları
2) İşitme kaybının sınıflandırılması Ders notları
3) işitme kaybı yapan patolojilerin sınıflandırılması Ders notları
4) İşitme kaybı yapan patolojilerin sınıflandırılması Ders notları
5) İşitme kaybı yapan patolojilerin sınıflandırılması Ders notları
6) İletim tipi işitme kayıpları Ders notları
7) Sensörinöral işitme kayıpları Ders notları
8) Ara sınav
9) Mikst tip işitme kayıpları Ders notları
10) Mikst tip işitme kayıpları Ders notları
11) Santral İşitme Kayıpları Ders Notları
12) Fonksiyonel işitme kayıpları Ders notları
13) işitme kayıplı vaka örneklerinin incelenmesi Ders notları
14) Genel sınava hazırlık Ders notları
15) Genel sınava hazırlık Ders notları
16) Genel sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Katz, J., Chasin, M., English, K. M., Hood, L. J., & Tillery, K. L. (Eds.). (1978). Handbook of clinical audiology (Vol. 428). Baltimore: Williams & Wilkins.
Diğer Kaynaklar: Gündüz, M., & Karabulut, H. (Eds.). (2015). Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

6

7

Program Kazanımları
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır.
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır.
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler.
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır.
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir.
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar.
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır.
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. 5
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. 5
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 3
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. 4
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. 5
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir. 2
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar. 5
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. 5
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 3 9
Ödevler 14 42
Küçük Sınavlar 13 39
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 138