Odyometri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY108 | ||||||||
Ders İsmi: | İşitme Kayıpları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERVE GİRAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı normal işitme ve işitme kaybı kavramlarından yola çıkarak işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | İşitmenin genel klinik değerlendirilmesi, işitme kayıplarına genel bakış, işitme kaybı teşhisinde kullanılan stratejiler, işitme kayıplarının tip, derece ve odyometrik konfigürasyonları, işitme kaybı tip ve dereceleri ile odyometrik konfigürasyon bağlantısının yorumlanması, fonksiyonel işitme kaybı, santral işitsel işlemleme bozuklukları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramların verilmesi (Normal işitme nedir? İşitme kaybı nedir?) | Ders notları |
2) | İşitme kaybının sınıflandırılması | Ders notları |
3) | işitme kaybı yapan patolojilerin sınıflandırılması | Ders notları |
4) | İşitme kaybı yapan patolojilerin sınıflandırılması | Ders notları |
5) | İşitme kaybı yapan patolojilerin sınıflandırılması | Ders notları |
6) | İletim tipi işitme kayıpları | Ders notları |
7) | Sensörinöral işitme kayıpları | Ders notları |
8) | Ara sınav | |
9) | Mikst tip işitme kayıpları | Ders notları |
10) | Mikst tip işitme kayıpları | Ders notları |
11) | Santral İşitme Kayıpları | Ders Notları |
12) | Fonksiyonel işitme kayıpları | Ders notları |
13) | işitme kayıplı vaka örneklerinin incelenmesi | Ders notları |
14) | Genel sınava hazırlık | Ders notları |
15) | Genel sınava hazırlık | Ders notları |
16) | Genel sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Katz, J., Chasin, M., English, K. M., Hood, L. J., & Tillery, K. L. (Eds.). (1978). Handbook of clinical audiology (Vol. 428). Baltimore: Williams & Wilkins. |
Diğer Kaynaklar: | Gündüz, M., & Karabulut, H. (Eds.). (2015). Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. | |||||||||
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. | |||||||||
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||||||
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. | |||||||||
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. | |||||||||
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar. | |||||||||
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. | |||||||||
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. | 5 |
2) | Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. | 5 |
3) | Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. | 4 |
5) | Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 2 |
6) | Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. | 5 |
7) | İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir. | 2 |
8) | İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar. | 5 |
9) | Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. | 5 |
10) | Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 9 |
Ödevler | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 138 |