Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL551 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kaynaştırma ve özel gereksinimli çocukların özelliklerini açıklayan; çocukları değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlama sürecini kavrayan; çocukların özelliklerine göre öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamalar yapan; önleyici sınıf yönetimi becerileri sergileyen ve davranış kontrolü sağlayan; sınıfta doğal öğretim yöntemleri kullanan; dili destekleme becerilerine sahip olan ve ailelerle etkili bir şekilde iletişim ve işbirliği kuran okul öncesi öğretmenler yetiştirmek |
Dersin İçeriği: | 1. Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri 2. Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması 3. Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar 4. Okul Öncesi Sınıflarında Sınıf Yönetimi ve Problem Davranışların Kontrolü 5. Okul Öncesi Kaynaştırma Ortamlarında Doğal Öğretim 6. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme 7. Okul Öncesi Kaynaştırma Uygulamalarında Ailelerle İletişim ve İşbirliği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri | makale |
2) | Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri | makale |
3) | Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması | makale |
4) | Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması | makale |
5) | Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar | makale |
6) | Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar | makale |
7) | arasınav | makale |
8) | Okul Öncesi Sınıflarında Sınıf Yönetimi ve Problem Davranışların Kontrolü | makale |
9) | Okul Öncesi Kaynaştırma Ortamlarında Doğal Öğretim | makale |
10) | Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme | makale |
11) | Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme | makale |
12) | Okul Öncesi Kaynaştırma Uygulamalarında Ailelerle İletişim ve İşbirliği | makale |
Ders Notları / Kitaplar: | makale |
Diğer Kaynaklar: | article |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 199 |