Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL555 | ||||||||
Ders İsmi: | Düşünme Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYSUN GÜROL Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste okul öncesi eğitimde düşünme becerilerinin uygulanması ve yurt dışında uygulanan düşünme becerileri eğitim programlarının incelenerek bu programlardaki yaklaşımların okul öncesi eğitim ortamlarına uyarlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste okul öncesi eğitimde düşünme becerilerinin uygulanması ve yurt dışında uygulanan düşünme becerileri eğitim programlarının incelenerek bu programlardaki yaklaşımların okul öncesi eğitim ortamlarına uyarlanması amaçlanmaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Düşünme nedir? Düşünme ve düşünme becerilerine yönelik tanımlar. Düşünme becerilerinin önemi becerilerinin eğitimdeki yeri ve önemi | makale |
2) | Biliş üstü düşünme (Metacognition) | makale |
3) | Düşünme ve öğrenme stilleri arasındaki ilişki. | makale |
4) | Zeka ve Düşünme Arasındaki İlişki | makale |
5) | Zeka Kuramları(Howard Gardner)ve Okul Öncesi Eğitime uyarlanması. | makale |
6) | Zeka Kuramları (Robert Sternberg)ve Okul Öncesi Eğitime uyarlanması | makale |
7) | ara sınav | ders notları |
8) | Eleştirel düşünme ve Okul öncesi programında eleştirel düşünmeye yönelik programlar | makale |
9) | Problem Çözme ve Okul Öncesi Eğitimde problem çözmeye dayalı eğitim. | makale |
10) | Çocuklar için Felsefi düşünme | makale |
11) | Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar | makale |
12) | Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar | makale |
13) | Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar | makale |
14) | Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar | makale |
15) | Düşünme Becerilerini geliştirmeye ilişkin programlar | makale |
16) | final | makale |
Ders Notları / Kitaplar: | bilişsel egzersizler |
Diğer Kaynaklar: | cognitive exercises |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | 5 |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | 4 |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | 5 |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | 4 |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Seminer |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |