Dersin Amacı: |
Hayatı Tehdit Edici Komplikasyonlar amacı; Mekanik Problemler, Masif Hava Embolisi, Arteriyel Diseksiyon,Myokardiyal Hasar : Dirençli VF, yetersiz miyokard Perfüzyon Teknikleriu, ventriküler distansiyon, ventriküler kollaps, koroner embolizm, katekolaminler, aortik kros klemp, Perfüzyon Teknikleri, beyin hasarı, renal disfonksiyon, gastrointestinal etkiler, endokrin ve inflamatuar yanıt, kardiyopulmoner arrest, resüsitasyon gibi temel kavramların öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
• Mekanik Problemler Öğretilmesi
• Komplikasyonlara neden olan etkenlerin belirlenmesi
• Myokardiyal Hasar türlerin belirlenmesi
• Temel komplikasyon çeştilerin öğrenilmesi
• Komplikasyon esnasında alınacak tedbirlerin öğrenilmesi
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin işleyiş şeklini tanımlar |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
2) |
• Mekanik Problemlerin belirlenmesi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
3) |
• Masif Hava Embolisi ve renal disfonksiyona genel bakış |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
4) |
• Arteriyel Diseksiyon ve Gastrointestinal etkilerin incelenmesi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
5) |
• Myokardiyal Hasar : Dirençli VF hasar türlerin incelenmesi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
6) |
• Yetersiz miyokard Perfüzyon Teknikleri incelenmesi |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
7) |
• Ventriküler distansiyon |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
8) |
• Vize Sınavı |
yok |
9) |
• Ventriküler kollaps |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
10) |
• Koroner embolizm |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
11) |
• Katekolaminler |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
12) |
• Aortik kros klemp |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
13) |
• Resüsitasyon |
Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
|
14) |
• Final Sınavı |
yok |
15) |
• Final Sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
5 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
4) |
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
5 |
5) |
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
|
5 |
7) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
|
8) |
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
|
10) |
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|