Perfüzyon Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PRF207 | ||||||||
Ders İsmi: | Pediatrik Perfüzyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL YILDIZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYŞEGÜL KARAHAN Dr. Mehmet AKIL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pediatrik Perfüzyon dersin amacı; Pediyatrik ve neonatal kardiyovasküler cerrahide CPB'nin uygulama teknikleri ve prosedürler, pediyatrik kann koruma teknikleri; pediyatrik kardiyopleji uygulama teknikleri gibi temel kavramların öğretilmesidir. Ayrıca, Yeni doğan ve çocukluk yaş grubunu ilgilendiren kardiyak cerrahi uygulamalarındaki perfüzyon teknikleri ve standart teknikler ile farklılıkları anlatmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | • Pediatrik Kardiyopulmoner Bypass • Patofizyolojik Yanıtı Öğrenilmesi • Pediatrik Hastaya Uygulanacak işlemler • Perfüzyon Teknikleri İşlemlerinin Etkin ve Doğru Uygulanması • Pediatrik Kardiyopulmoner Bypass Önemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin işleyiş şeklini tanımlar | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
2) | • Kardiyopulmoner bypass tekniklere giriş | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
3) | • Pedaiatrik Bypass fizyolojisi genel bakış | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
4) | • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonu, Pediyatrik kardiopulmoner bypass | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
5) | • Pediatrik Kardiyopulmoner bypass ve mekanik dolaşım desteği uygulama sırasında güvenlik, kalite, etik konuları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
6) | • Kardiyovasküler fizyoloji, Hemodinami, rena vemyokardiyal fizyoloji prensiplerini tanıma | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
7) | • Pediatrik kardiyopulmoner bypass ve diğer dolaşım destek uygulamaları sırasında oluşabilecek sorunları ve çözümlere yaklaşım yolları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
8) | vize sınavı | yok |
9) | • Pedaiatrik Kardiyopulmoner bypass sırasında uygulanan teknikler, alternatif yöntemler ve biyomedikal yönden kullanılabilecek teknolojiyi kapsar. | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
10) | • Kalp ve damar cerrahisi uygulamalarındaki anestezi teknikleri | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
11) | • Kalp ve kalp-akciğer transplantasyonu, Pediyatrik kardiopulmoner bypass | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
12) | • Kalp cerrahisi ile ilgili temel konular ve perfüzyonisti ilgilendiren temel noktalar, | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
13) | • Pediaktrik Bypass cerrahi uygulamaları | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
14) | Final sınavı | yok |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Erol Şener, Erişkin Hastalarda Perfüzyon Prensipleri Bölüm 2, Kardiyopulmoner bypass ve Kan Koruyucu Stratejiler, Ufuk Demirkılıç editör 2010, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
4) | - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 5 |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 5 |
7) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | 5 |
8) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | 5 |
10) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |