Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI311 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişsel Psikolojide Seçme Konular I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ELİF NAZLI AKBAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilişsel Psikoloji dersinde genel olarak bahsedilen ancak gerek alandaki önemi gerekse öğrencilerin gerekli kazanımları elde etmesi için daha ayrıntılı ele alınmasına ihtiyaç duyulan konuların işlenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bellek, dikkat ve bellek ilişkisi, plan yapma, karar verme, zihin kuramı, depresyonda bilgi işleme, DEHB'de bilişsel zorluklar konuları ikişer hafta süre ile ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dönem boyunca anlatılacak konuların tanıtımı | Bilişsel Psikoloji konuları hakkında araştırma yaparak gelmeleri beklenmektedir. |
2) | Bellek | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
3) | Bellek | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
4) | Düşünme süreçleri | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
5) | Düşünme süreçleri | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
6) | Probem çözme -Vize sınavı | Ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
7) | Karar verme | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
8) | Karar verme | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
9) | Depresyonda bilişsel bozukluklar ve bilişsel davranışçı terapi ile tedavi | Ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
10) | Depresyonda bilişsel bozukluklar ve bilişsel davranışçı terapi ie tedavisi | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
11) | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda bilişsel bozukluklar | Ders öncesi öğrencilere verilecektir. |
12) | Dikkat eksikliği ve hiperaktivitede bilişsel bozukluklar | Ders öncesi öğrencilere verilecektir |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilişsel Psikoloji, E. Bruce Goldstein Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin, Edward E. Smith, Stephen M. Kossyln Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg, Karin Stenberg |
Diğer Kaynaklar: | Bilişsel Psikoloji, E. Bruce Goldstein Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin, Edward E. Smith, Stephen M. Kossyln Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg, Karin Stenberg Principles of Neural Science, Eric R. Kandel |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 5 | 20 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 182 |