Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI355 | ||||||||
Ders İsmi: | Evrimsel Psikoloji I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, insan davranışı ve bilişsel kapasiteleri adaptasyoncu bir bakış açısından incelenmektir. Ele alınan konular arasında Darwin'in doğal seçilime dayalı evrim teorisi ve bunla ilgili daha yeni teorik gelişmeler, erkeklerin ve kadınların eş seçme stratejilerinin evrimsel temeli verilmektedir. Ders ayrıca evrimsel düşüncenin psikolojinin geneli için nasıl bütünleştirici bir kavramsal çerçeve olabileceğini tartışmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, insan davranışı ve bilişsel kapasiteleri adaptasyoncu bir bakış açısından incelenmektir. Ele alınan konular arasında Darwin'in doğal seçilime dayalı evrim teorisi ve bunla ilgili daha yeni teorik gelişmeler, erkeklerin ve kadınların eş seçme stratejilerinin evrimsel temeli verilmektedir. Ders ayrıca evrimsel düşüncenin psikolojinin geneli için nasıl bütünleştirici bir kavramsal çerçeve olabileceğini tartışmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Darwin öncesi teoriler Darwin’in Evrim Teorisi Doğal ve cinsel seçim Hareket etiyolojisi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Evrimsel biyolojideki gelişmeler Wilson and Sosyalbiyoloji Richard Dawkins ve ‘Gen bencildir’ | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Doğal seçim Doğal seçim türleri Cinsel seçim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Doğanın düşmancıl güçleri ve ilk insanların karşılaştığı zorluklar Avcı – Toplayıcı yaşam tarzını Yemek seçimi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Cinsel seçim Uzun ve kısa süreli eş seçimi arasındaki farklılıklar Kadınların uzun dönemli eş seçim stratejileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | 5 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Kadınların uzun dönemli eş seçim stratejileri Kaynaklar, statü, güç, sağlık, zeka ve beklenen diğer özellikler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Erkeklerin uzun dönemli eş seçim stratejileri Üretim değeri Fiziksel çekicilik, gençlik, sağlık, bekarlık, bağlılık | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Kadınların kısa dönemli eş seçim stratejileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Erkeklerin kısa dönemli eş seçim stratejileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | 10 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Ebeveyn problemleri Aile ilişkileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Yardım ve karşılıklı yardım Akraba problemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | İşbirlikçi bağlantılar Agresyon | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 177 |