Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI401 | ||||||||
Ders İsmi: | Adli Psikoloji - I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ELİF NAZLI AKBAŞ Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli psikolojiye giriş Adli psikolojinin tanımı | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Psikoloji ve yasa | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Suç işleme ve suçların etiyolojisi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Suçun niteliği, suçlunun özellikleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Suça ilişkin psikoloji kuramları, suç kuramları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kişilik bozuklukları ve suç, suç işlemeye meyilli kişilikler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Suçlu psikolojisi ve yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Suçun engellenmesindeki stratejiler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Uyuşturucu, suç ve şiddet | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Ceza davalarındaki insanların psikolojisine dair kavramlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Adli psikolojide psikolojik değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Psikolojinin suçluları değerlendirmede katkısı Psikolojinin suçlulara, aileye ve topluma yardımcı olma yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Hukuk ve psikoloji arasındaki etkileşim ile ilgili problemler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Genel Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Şenol-Durak, E., Durak, M. (2017). Adli Psikoloji. Ankara: Nobel Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Şenol-Durak, E., Durak, M. (2017). Adli Psikoloji. Ankara: Nobel Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |