Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI402 | ||||||||
Ders İsmi: | Adli Psikoloji -II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, psikolojinin uygulama alanlarından biri olan adli psikolojinin uğraştığı konuların tanıtımı, konuya ilişkin pratik sorunların ele alınması ve bu alanda yapılan uygulamaların getirdiği kazanımların değerlendirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adli psikolojiye giriş Adli psikolojinin tanımı | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Psikoloji ve yasa | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Suç işleme ve suçların etiyolojisi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Suçun niteliği, suçlunun özellikleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Suça ilişkin psikoloji kuramları, suç kuramları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kişilik bozuklukları ve suç, suç işlemeye meyilli kişilikler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Suçlu psikolojisi ve yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Suçun engellenmesindeki stratejiler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Uyuşturucu, suç ve şiddet | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Ceza davalarındaki insanların psikolojisine dair kavramlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Adli psikolojide psikolojik değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Psikolojinin suçluları değerlendirmede katkısı Psikolojinin suçlulara, aileye ve topluma yardımcı olma yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Hukuk ve psikoloji arasındaki etkileşim ile ilgili problemler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Genel Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | ||||||||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | ||||||||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |