Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin tanıtımı, oryantasyon |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Görüşme çeşitleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Görüşme ortamı |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Görüşmenin aşamaları |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Görüşmecinin tutum ve davranışları |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Görüşmede kayıt tutma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
7) |
Soru çeşitleri ve soru sorma ilkeleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
7 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Görüşmeci merkezli tepki ve yönlendirmeler |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Görüşen merkezli tepki ve yönlendirmeler |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Örnek görüşme izleme ve tartışma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Rol çalışması |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
13) |
Rol çalışması |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
14) |
Genel Değerlendirme |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Sommers – Flanagen, J., Sommers – Flanagen, R. (2012). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esasları. Gülçin Akbaş, Leman Korkmaz (Çev.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
• Anlı., İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevleri.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. |
4 |
2) |
Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. |
4 |
3) |
Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. |
4 |
4) |
Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. |
4 |
5) |
Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. |
4 |
6) |
Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
4 |