Psikoloji (%30 İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI437 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikopatolojide Seçme Konular | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kursun amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan geniş bir psikopatolojik durum yelpazesi hakkında genel bir bilgi sunmaktır. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla kurs, etiyoloji, epidemiyoloji, belirti ve semptomların yanı sıra seçilmiş ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanı sağlar. |
Dersin İçeriği: | Bu kursun amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan geniş bir psikopatolojik durum yelpazesi hakkında genel bir bilgi sunmaktır. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla kurs, etiyoloji, epidemiyoloji, belirti ve semptomların yanı sıra seçilmiş ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanı sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, giriş ve dersin rasyonelinin öğrenciyle paylaşılması | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
2) | Psikopatoloji kavramı, tanı ve sınıflandırma sistemleri | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
3) | Psikopatoloji kavramı, tanı ve sınıflandırma sistemleri | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
4) | Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
5) | Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar II | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
6) | Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar III | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
7) | 'Angels Of The Universe' Film Analizi | 'Angels Of The Universe' |
8) | 'Angels Of The Universe' Film Analizi | 'Angels Of The Universe' |
9) | Bipolar ve ilişkili bozukluklar | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
10) | Bipolar ve ilişkili bozukluklar II | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
11) | Depresyon bozuklukları | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
12) | Anksiyete bozuklukları | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
13) | Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklar | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
14) | Kişilik bozuklukları | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
Ders Notları / Kitaplar: | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 193 |