Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Psikoterapi nedir? Psikoterapist kimdir? |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Psikanalitik Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Jungiyen Analiz ve Psikoterapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Adlerian Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Varoluşçu Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Danışan Merkezli Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Gestalt Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Bilişsel Davranışçı Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Gerçeklik Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Feminist Terapi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Aile Sistemleri Terapisi |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Diğer Psikoterapi Teknikleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|