Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Klasik Yönetim Yaklaşımı: Taylorizm ve Fordizm ve Fayol, Bernard vb. gibi önemli bilim adamları ve Hawthorne Çalışmalarından Maslow ve Lewin'e İnsan İlişkileri Yaklaşımının Gelişimi
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Teorileri, İş Yaşamı Hareketi Kalitesi, Toplam Kalite Yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kişi-İş ve Kişi-Örgüt Uyumunun Önemi
İş analizinin önemi
Standart olmayan iş analizi yöntemleri
Standartlaştırılmış iş analizi yöntemleri
Yetkinlik modellemesi nedir?
Yetkinlik modelleme ve iş analizi arasındaki farklar ve benzerlikler
İş tanımlarının yazılması
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
4 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
İç ve dış işe alım
Bilişsel Yetenek Testleri, Fiziksel Yetenek Testleri, Psikomotor ve Algısal Yetenek Testleri
Big Five modeli ve Kişilik Envanterleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Çalışan motivasyonunun önemi
İhtiyaç teorileri (Maslow, Alderfer, McClelland)
İki Faktör Teorisi, Pekiştirme Teorisi, Eşitlik Teorisi
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Beklenti teorisi
Bilişsel Değerlendirme Teorisi
Hedef Belirleme Teorisi
Kontrol Teorileri (Sibernetik ve Rasyonel Kontrol Teorileri)
Bandura'nın Sosyal Biliş Kuramı (Sosyal Öğrenme Kuramı), farklı yeterlik inançları biçimleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
8 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Katılım ve Güçlendirme
İş zenginleştirme
İş büyütme
İş rotasyonu
Esnek zamanlı iş düzenlemeleri/programları
İş-Yaşam Dengesini ve Yaşam Kalitesini Sağlamak
Anketler yoluyla iş memnuniyetini ölçmek
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Çalışan eğitiminin önemi
İhtiyaç analizi yöntemleri
Farklı eğitim yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
Eğitim Değerlendirme Yöntemleri
Kirkpatrick ve Philips'in çalışmaları
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Performans Yönetiminin Önemi
değerlendirme yöntemleri
Performans değerlendirmesi için kriterlerin seçilmesi
Kriter Kontaminasyonu, Kriter Eksikliği, Kriter Uygunluğu
Farklı ölçekler ve yöntemler
Davranış odaklı ölçekler (BARS, BOS, BSS, MSS)
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
özellik teorileri
davranış teorileri
Acil Durum Teorileri
Güç ve Etki Teorileri
KÜRESEL çalışma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Organizasyonel değişimin aşama teorileri
Öğrenen Organizasyonlar
Birleşme ve Devralmalar |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|