Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Giriş: Kişiler arası iletişim neden önemlidir? |
- |
2) |
• Kişiler arası iletişimin temel özellikleri |
Gerekli materyalleri okuma |
3) |
• Kişiler arası iletişimde algısal süreçler |
Gerekli materyalleri okuma |
4) |
• Kalıp yargılar |
Gerekli materyalleri okuma |
5) |
• Beden Dili |
Gerekli materyalleri okuma |
6) |
ARA SINAV I |
Sınava hazırlık |
7) |
• Bir ihtiyaç olarak kişiler arası iletişim |
Gerekli materyalleri okuma |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
9) |
• Temel konuşma teknikleri: Yazılı ve Sözlü iletişim |
Gerekli materyallerin okunması |
10) |
• Sözel iletişimde dinlemenin önemi |
Gerekli materyalleri okuma |
11) |
• Kişiler arası iletişimde engel yaratan savunmacı tutum ve bu tutumu artıran yaklaşım biçimleri |
Gerekli materyallerin okunması |
12) |
ARA SINAV II |
Sınava hazırlık |
13) |
• Yakın ilişkilerde kişiler arası iletişim |
Gerekli materyallerin okunması |
14) |
• İnsan ilişkilerinde güven |
Gerekli materyallerin okunması |
15) |
YARIYIL SONU SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
3) |
Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak |
|
4) |
Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak |
|
5) |
Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
|
|
6) |
Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek |
|
7) |
Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak |
|
8) |
Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
|