PSY416 Neuropsychological Tesis IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (%30 İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (%30 İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY416
Ders İsmi: Neuropsychological Tesis II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 7
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; bilişsel/psikolojik süreçlerle beyin yapıları arasındaki ilişkiyi ortaya koyan nöropsikolojik testlerin tanıtımı, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimleriyle aktarılması ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders, nöropsikolojik testleri, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimlerini ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nöropsikoloji alanının genel yönlerini bilmek.
2) Nöropsikolojinin temel teknik ve yaklaşımlarını bilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bazı nöropsikolojik testlerin uygulaması ve puanlamasını yapmak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çeşitli nöropsikiyatrik hastalıklardaki nöropsikolojik profilleri bilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslerin Başlangıcı/ Giriş Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Nöropsikolojik Değerlendirme Psikometri Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Nöropsikolojik Değerlendirmede Norm Seçimi Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Hikaye Alımı Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Hikaye Alımı Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Ara Sınav YOK
9) İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) Gözden Geçirme Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2015). Fundamentals of Human Neuropsychology, sixth Edition. Worth Publishers
Diğer Kaynaklar: Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2015). Fundamentals of Human Neuropsychology, sixth Edition. Worth Publishers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 4 16 64
Küçük Sınavlar 3 9 27
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 195