Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY426 | ||||||||
Ders İsmi: | Trafffic Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, trafik psikoloji alanındaki temel kavram, yaklaşım ve teknikleri, psikoteknik değerlendirme ve uygulamaları tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Trafik psikolojisi ile ilgili tanım, kavram ve temel konular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Trafik psikolojisine giriş | - |
2) | Trafik psikolojisinin uygulamaları | Gerekli materyalleri okumak |
3) | Güvenli sürücü davranışları | Gerekli materyalleri okumak |
4) | Trafikte insanların mutluluğunu sağlamak | Gerekli okumaları yapmak |
5) | Trafikte insanların güvenini sağlamak | Gerekli materyalleri okumak |
6) | Trafik psikolojisinin trafik sisteminin düzenini sağlamaktaki önemi | Gerekli materyalleri okumak |
7) | Değişik ülkelerdeki trafik psikolojisi uygulamaları | Gerekli materyalleri okuma |
8) | Avrupa'da alkollü sürücüler için düzenlenen programlar | Gerekli materyalleri okuma |
9) | Psikoteknik değerlendirmelerden elde edilen bilgiler | Gerekli materyalleri okuma |
10) | Psikoteknik değerlendirmelerden elde edilen bilgiler | Gerekli materyalleri okuma |
11) | Kazaya sebep olan kişileri topluma geri kazandırmak için sürücü geliştirme programları | Gerekli materyalleri okuma |
12) | Kazaya sebep olan kişileri topluma geri kazandırma için sürücü geliştirme programları | Gerekli materyalleri okuma |
13) | Kazaya sebep olan kişileri topluma geri kazandırma için sürücü geliştirme programları | Gerekli materyalleri okuma |
14) | Genel Değerlendirme | Gerekli materyalleri okuma |
15) | YARIYIL SONU SINAVI | Sınava Hazırlanma |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu derse ait kaynak kitap bulunmamaktadır. Kaynak olarak, konuyla ilgili son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Bu derse ait kaynak kitap bulunmamaktadır. Kaynak olarak, konuyla ilgili son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 45 |
Proje | 15 | 30 |
Ödevler | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 219 |