PSY443 Psychological Tests Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY443
Ders İsmi: Psychological Tests I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, psikolojinin her bir alt alanında psikolojik test kavramını ayrıntılı olarak incelemek ve öğrencilere bunun içeriğini ve kullanımını, teknik ve teorik temellerini, test geliştirmede geçerlilik ve güvenilirliğini, standardizasyonunu, oluşturulmasını öğretmektir. ölçek maddeleri ve yaygın olarak kullanılan ölçeklerin değerlendirilmesi. Etik boyutlar gibi önemli konuların değerlendirilmesinin yanı sıra, bu ders öğrencilere amaçlarını ve uygulama alanlarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, psikolojinin her bir alt alanında psikolojik test kavramını ayrıntılı olarak incelemek ve öğrencilere bunun içeriğini ve kullanımını, teknik ve teorik temellerini, test geliştirmede geçerlilik ve güvenilirliğini, standardizasyonunu, oluşturulmasını öğretmektir. ölçek maddeleri ve yaygın olarak kullanılan ölçeklerin değerlendirilmesi. Etik boyutlar gibi önemli konuların değerlendirilmesinin yanı sıra, bu ders öğrencilere amaçlarını ve uygulama alanlarını öğretmeyi içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) To have basic and general knowledge about psychological tests.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) To be able to apply the knowledge he/she has acquired on this subject professionally in various institutions and organizations
2) To be able administer, score and evaluate some tests
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psychological Testing and Evaluation
2) Historical, Cultural, Legal and Ethical Issues in Psychological Testing
3) Basic Statistics for Psychological Tests
4) Reliabilty
5) Validity
6) Test development
7) Test Application and Interview Techniques
8) Test Application and Interview Techniques
9) Intelligence tests
10) Group testing
11) Measurement and evaluation in preschool children
12) Testing in education
13) Personality tests
14) Testing in industry
15) Presentations
16) Presentations

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Psychological Testing
A Practical Approach to Design and Evaluation
Theresa J.B. Kline - University of Calgary, Canada
Diğer Kaynaklar: Psychological Testing
A Practical Approach to Design and Evaluation
Theresa J.B. Kline - University of Calgary, Canada

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 3 12 36
Proje 3 12 36
Ödevler 3 9 27
Küçük Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 200