Patoloji Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PTL206 | ||||||||
Ders İsmi: | Moleküler Patoloji Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDAR AYGÜN GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tanıyı optimize etmek, tedaviyi ve prognozu belirlemek için standart patolojik parametrelere ek olarak genetik verilerin kullanımını sağlamaktır. Burada moleküler patolojide kullanılan teknikler tartışılacak ve Pratik uygulamada bu teknikleri nasıl kullanacakları öğrenilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı tanıyı optimize etmek, tedaviyi ve prognozu belirlemek için standart patolojik parametrelere ek olarak genetik verilerin kullanımını sağlamaktır. Burada moleküler patolojide kullanılan teknikler tartışılacak ve Pratik uygulamada bu teknikleri nasıl kullanacakları öğrenilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Nükleik Asitlerin ne olduğunun öğrenilmesi ve DNA Replikasyonu hakkında bilgi sahibi olunması • Nükleik Asitler , DNA_RNA, DNA Replikasyonu Tartışma | |
2) | • Nükleik Asitlerin ne olduğunun öğrenilmesi ve DNA Replikasyonu hakkında bilgi sahibi olunması • Nükleik Asitler , DNA_RNA, DNA Replikasyonu Tartışma | |
3) | • Protein Sentezi ve Hücre Bölünmesi ( mitoz- mayoz) bölünme hakkında bilgi sahibi olunması • Protein Sentezi ve Hücre Bölünmesi | |
4) | • Moleküler Patoloji Terminolojisinin öğrenilmesi • Moleküler patoloji terminolojisi | |
5) | • Dokuda DNA, RNA ve protein ekstraksiyonu ve saflaştırması • DNA , RNA izolasyonu ve protein saflaştırılması | |
6) | • PCR ve çeşitleri, patolojide kullanım alanlarının öğrenilmesi. • PCR çeşitleri | |
7) | • Elektroforetik yöntemler ve blotlamanın öğrenilmesi. • Elektroforetik yöntemler- blotlama | |
8) | • Vize sınavı ile öğrenci değerlendirme • Vize | |
9) | • Mutasyon ve mutajenlerin tartışılıp öğrenilmesi • Mutasyon- mutajen | |
10) | • Sitogenetik laboratuvarının patoloji ile ilişkisi ve sitogenetik yöntemlerin öğrenilerek patolojide kullanılmsı. • Sitogenetik | |
11) | • Moleküler Genetik Patolojisinin öğrenilmesi • Moleküler genetik ve patoloji | |
12) | • Anatomik patolojide DNA tiplendirmesi • DNA tiplendirmesi | |
13) | • Tumoriogenezis, tümörle ilişkili genler • Kanser, kanser genetiği | |
14) | • Microarray Teknolojisi, Sekanslama • Genel Tekrar | |
15) | Final sınavı ile öğrenci değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | none |
Diğer Kaynaklar: | Molecular Genetic Pathology 2nd ed. 2013 Editionby Liang Cheng (Editor), David Y. Zhang (Editor), John N. Eble (Editor) ISBN-13: 978-1461447993 Diagnostic molecular pathology. Leonard DGB. Saunders. 2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | ||||||||||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | ||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | ||||||||||||||
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme | ||||||||||||||
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | ||||||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | ||||||||||||||
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||||||||||
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | ||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | ||||||||||||||
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | ||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | ||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | ||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |
6) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme | |
7) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | |
9) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | |
10) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | |
12) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | |
13) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 100 |