SAG201 Halk Sağlığıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAG201
Ders İsmi: Halk Sağlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİTHAT KIYAK
Dersi Veren(ler):








Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin Amacı Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir.
Dersin İçeriği: 1. Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı
2. Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri
3. Sağlıklı beslenme ve spor
4. Beslenme durumunun iyileştirilmesi
5. Üreme sağlığı/aile planlaması
6. Kadın sağlığı
7. Bulaşıcı hastalıklar
8. Çocuk sağlığı
9. Çocuk sağlığı
10. Yaşlı sağlığı
11. Kronik hastalıklar
12. Ruh sağlığı ve sosyal sağlık
13. Çevre ve iş sağlığı
14. Genel tekrar ve tartışma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Halk sağlığı branşına ilişkin temel kavramları tartışabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) Sağlıklı olmak ve sağlığı geliştirmek için gereken koşulları açıklayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1)
2.1) Temel sağlık hizmetleri kapsamında yürütülen ülke halk sağlığı programlarını yorumlayabilecektir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1)
2.1) Toplumdaki özel grupların önemli/öncelikli sağlık sorunlarını halk sağlığı bakış açısıyla yorumlayabileyecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı notlar
2) Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri notlar
3) Sağlıklı beslenme ve spor notlar
4) Beslenme durumunun iyileştirilmesi notlar
5) Üreme sağlığı/aile planlaması notlar
6) Kadın sağlığı notlar
7) Bulaşıcı hastalıklar notlar
8) ara sınav notlar
9) Çocuk sağlığı notlar
10) Yaşlı sağlığı notlar
11) Kronik hastalıklar notlar
12) Ruh sağlığı ve sosyal sağlık notlar
13) Çevre ve iş sağlığı notlar
14) genel tekrar notlar
15) final notlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: halk sağlığı hakkında genel bilgi ve sunumlar
Diğer Kaynaklar: Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi
Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı
Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür.
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular.
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir.
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir.
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır.
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar.
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. 2
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. 2
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. 2
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 2
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. 1
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. 2
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. 2
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. 3
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. 2
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 15 3 45
Ödevler 15 3 45
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 182