SAG403 Epidemiyolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAG403
Ders İsmi: Epidemiyoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİTHAT KIYAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHTAP ATASEVEN BULUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir yöntem bilimi olarak epidemiyolojinin temel stratejilerini ve epidemiyolojik araştırma tipleri ile kullanım alanlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Bilimsel Araştırma Planlaması
Bilimsel Düşünce Tarihi
Epidemiyoloji Kavramları
Epidemiyolojinin Kullanım Alanları
Araştırma Yöntemleri
Tanımlayıcı Araştırmalar
Arasınav
Analitik Araştırmalar
Deneysel Araştırmalar
Metodolojik Araştırmalar
Salgın Yönetimi
Hastane Epidemiyolojisi
Makale Sunumları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Epidemiyoloji kavramını, kişi, yer ve zaman özelliklerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) Sağlığın belirleyicilerini tartışarak, bilimsel düşünce sürecindeki bazı sağlık bilimcilerini ve onların epidemiyoloji bilimine katkılarını anlatabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1)
2.1) Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sınıflar, açıklayabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1)
2.1) Önemli hastalıkların ve sağlık olaylarının epidemiyolojisini algılayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1)
2.1) Salgın yönetiminde yapılması gerekenleri açıklayabilir.
2.2) Epidemiyoloji kavramını, kişi, yer ve zaman özelliklerini açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Epidemiyolojiye giriş okuma
2) 2. Epidemiyolojide kullanılan sağlık göstergeleri okuma
3) 3. Epidemiyolojik araştırmalar-I okuma
4) 4. Epidemiyolojik araştırmalar-II okuma
5) 5. Epidemiyolojide veri toplama ve değerlendirme okuma
6) 6. Epidemiyolojide nedensellik okuma
7) 7. Kronik hastalıklar epidemiyolojisi okuma
8) vize sınava hazırlık
9) 9. Kanıta Dayalı Tıp (KDT) ve klinik epidemiyoloji okuma
10) 11. Epidemiyoloji, sağlık politikası ve planlaması okuma
11) vaka çalışması okuma
12) vaka çalışması okuma
13) epidemiyolojik araştırma planlaması okuma
14) ödevlerin sunumu sunum
15) final sınavı sınava hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  Epidemiyoloji kavramını açıklayabilecek,
 Kişi yer ve zaman özelliklerini açıklayabilecek
 Sağlığın belirleyicilerini tartışabilecek,
 Bilimsel düşünce sürecindeki bazı sağlık bilimcilerini ve onların yaptıklarını anlatabilecek,
 Bilimsel yöntemin aşamalarını sayabilecek,
 Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sınıflandırabilecek,
 Epidemiyolojik araştıma yöntemlerini açıklayabilecek,
 Epidemiyolojik bir araştırmayı planlayabilecek,
 Bilimsel araşatırma taslağı yazabilecek
 Epidemiyolojik ölçütleri açıklayabilecek
 Önemli hastalıkların epidemiyolojisi hakkında yorum yapabilecek
Salgın yönetiminde yapılması gerekenleri sıralayabilecek
/  Explain the concept of epidemiology,
 Ability to explain location and time properties
• Discuss the determinants of health,
 To explain some health scientists and their works in scientific thinking process,
 the steps of the scientific method,
 Classify epidemiological research methods,
• Explain epidemiological research methods,
• plan an epidemiological study,
 Writing a scientific research draft
 explain the epidemiological criteria
 Will be able to comment on the epidemiology of important diseases
List out what to do in outbreak management
Diğer Kaynaklar:  Halk Sağlığı, Temel Bilgiler
Prof.Dr.Çağatay Güler, Prof.Dr.Levent Akın
Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. 1
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. 1
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Sunum / Seminer 15 3 45
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 173