Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG403 | ||||||||
Ders İsmi: | Epidemiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİTHAT KIYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir yöntem bilimi olarak epidemiyolojinin temel stratejilerini ve epidemiyolojik araştırma tipleri ile kullanım alanlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Araştırma Planlaması Bilimsel Düşünce Tarihi Epidemiyoloji Kavramları Epidemiyolojinin Kullanım Alanları Araştırma Yöntemleri Tanımlayıcı Araştırmalar Arasınav Analitik Araştırmalar Deneysel Araştırmalar Metodolojik Araştırmalar Salgın Yönetimi Hastane Epidemiyolojisi Makale Sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Epidemiyolojiye giriş | okuma |
2) | 2. Epidemiyolojide kullanılan sağlık göstergeleri | okuma |
3) | 3. Epidemiyolojik araştırmalar-I | okuma |
4) | 4. Epidemiyolojik araştırmalar-II | okuma |
5) | 5. Epidemiyolojide veri toplama ve değerlendirme | okuma |
6) | 6. Epidemiyolojide nedensellik | okuma |
7) | 7. Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | okuma |
8) | vize | sınava hazırlık |
9) | 9. Kanıta Dayalı Tıp (KDT) ve klinik epidemiyoloji | okuma |
10) | 11. Epidemiyoloji, sağlık politikası ve planlaması | okuma |
11) | vaka çalışması | okuma |
12) | vaka çalışması | okuma |
13) | epidemiyolojik araştırma planlaması | okuma |
14) | ödevlerin sunumu | sunum |
15) | final sınavı | sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Epidemiyoloji kavramını açıklayabilecek, Kişi yer ve zaman özelliklerini açıklayabilecek Sağlığın belirleyicilerini tartışabilecek, Bilimsel düşünce sürecindeki bazı sağlık bilimcilerini ve onların yaptıklarını anlatabilecek, Bilimsel yöntemin aşamalarını sayabilecek, Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sınıflandırabilecek, Epidemiyolojik araştıma yöntemlerini açıklayabilecek, Epidemiyolojik bir araştırmayı planlayabilecek, Bilimsel araşatırma taslağı yazabilecek Epidemiyolojik ölçütleri açıklayabilecek Önemli hastalıkların epidemiyolojisi hakkında yorum yapabilecek Salgın yönetiminde yapılması gerekenleri sıralayabilecek / Explain the concept of epidemiology, Ability to explain location and time properties • Discuss the determinants of health, To explain some health scientists and their works in scientific thinking process, the steps of the scientific method, Classify epidemiological research methods, • Explain epidemiological research methods, • plan an epidemiological study, Writing a scientific research draft explain the epidemiological criteria Will be able to comment on the epidemiology of important diseases List out what to do in outbreak management |
Diğer Kaynaklar: | Halk Sağlığı, Temel Bilgiler Prof.Dr.Çağatay Güler, Prof.Dr.Levent Akın Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2006 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 1 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 1 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 173 |