Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG408 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Etik ve Hasta Hakları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin; Etikle ilgili temel kavramlarını, Tıp etiği temel ilkelerin, Tıp etiği açısından hasta hakları, Hasta- hekim ilişkilerini öğrenmeleri ve Tıbbın sorun kümelerinden olan bazı konuların Tıp etiği açısından tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Etik-Tıp etiği kavramları ve ilkeleri, Hasta hakları, Sağlıktaki tıbbi etik sorunlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | derse giriş | notlar |
2) | Etik ve Tıp etiği kavramları | notlar |
3) | Tıp etiği temel ilkeleri | notlar |
4) | Tıp etiği ışığında Hasta-Hekim ilişkisi | notlar |
5) | Hasta Hakları-Aydınlatılmış onam I | notlar |
6) | Hasta Hakları-Aydınlatılmış onam II | notlar |
7) | Bilimsel araştırma ve yayın etiği | notlar |
8) | ara sınav | notlar |
9) | HIV/ AIDS ve Etik | notlar |
10) | Hekim-Endüstri ilişkisi- sunum | notlar |
11) | Ötenazi | notlar |
12) | Tıp etiği sorunları Sunumları | notlar |
13) | tıp etiği sorunları | notlar |
14) | tıp etiği sorunları | notlar |
15) | final | notlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Derse giriş Etik ve Tıp etiği kavramları Tıp etiği temel ilkeleri Tıp etiği ışığında Hasta-Hekim ilişkisi Hasta Hakları-Aydınlatılmış onam I Hasta Hakları-Aydınlatılmış onam II Bilimsel araştırma ve yayın etiği Ara sınav HIV/ AIDS ve Etik Ötenazi Hekim-Endüstri ilişkisi- sunum Tıp etiği sorunları Sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Nesrin Çobanoğlu. Kurumsal ve Uygulamalı Tıp Etiği. Eflatun Yayınevi. Ankara. 2009 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 4 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 4 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 4 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 4 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 3 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 4 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 5 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 167 |