Sağlık Yönetimi (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAY503 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Yönetimi ve Organizasyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bilimsel Hazırlık | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT Doç. Dr. ONUR YARAR Prof. Dr. MİTHAT KIYAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel yönetim ve örgüt kuramları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, bir örgütün yönetim ile ilgili temel kavram ve konuların, temel örgüt kuramlarının (klasik, neoklasik, modern ve yeni yaklaşımlar) dış çevre ve örgütler üzerindeki etkisinin ve planlama, örgütleme, yönlendirme ve denetimden oluşan dört temel yönetim fonksiyonunun anlatımını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetime giriş | . |
2) | Yönetime giriş | . |
3) | Yönetime Giriş | . |
4) | Yönetimde dış çevre değerlendirmesi | . |
5) | yönetimde dış ve iç çevrenin değerlendirilmesi | . |
6) | Planlama fonksiyonu | . |
7) | Planlama fonksiyonu | . |
8) | Örgütleme fonksiyonu | . |
9) | Örgütleme fonksiyonu | . |
10) | Koordinasyon ve yönlendirme fonksiyonu | . |
11) | Denetleme fonksiyonu | . |
12) | sunumlar | . |
13) | sunumlar | . |
14) | sunumlar | . |
Ders Notları / Kitaplar: | . Daft, R.L., Organization Theory and Design, 8th Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004. 2. Daft, R.L. and Marcic, D., Understanding Management, Fourth Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004. 3. Robbins, S.P. and Coulter, M., Management, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2005. |
Diğer Kaynaklar: | . Daft, R.L., Organization Theory and Design, 8th Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004. 2. Daft, R.L. and Marcic, D., Understanding Management, Fourth Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004. 3. Robbins, S.P. and Coulter, M., Management, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2005. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 244 |