SAY505 Sağlık Ekonomisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık Yönetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY505
Ders İsmi: Sağlık Ekonomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERDİNÇ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ERDİNÇ ÜNAL
Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS
Öğr.Gör. Neşe ÇAPRAZ
Cevdet BİRKAN
Öğr.Gör. BEKİR TAMER GOKALP
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ekonominin, bilimin sağlığını yerleştirmeyi ve teorik bilgi ve kavramların uygulanmasını teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Piyasa ekonomisinin temel kavramlarından biri olan fiyatlar, arz ve talep, maliyet, finansman vb. konuların sağlık konularındaki uygulamalarını göstermeleri; Öğrencilerin ekonomik değerlendirme yöntemlerinden yararlanmaları ve kendilerini uygulayabilmeleri teşvik edilir.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Ekonominin temel kavramlarını tanımlar, bu kavramların sağlığının yerini belirleyebilir. Fiyat, maliyet, verimlilik ve esneklik kavramlarını tanır ve sağlıktaki uygulamalarını örneklerle açıklayabilir. Sağlığın sosyo-ekonomik işlevlerini değerlendirir. Serbest piyasa ve sağlık piyasasına uygunluk ve uyumsuzluğu tartışır, ayrıca sağlıktaki piyasa başarısızlığının boyutunu ilişkilendirir. Demografik ve epidemiyolojik değişiklikleri açıklar, yeni sağlık eğilimlerini analiz eder ve tahmin eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders müfredatı • Ders öğretim ve değerlendirme yöntemleri • Sağlık ekonomisi dersinin konularını seçin • Ödev Genel Ekonomi, Metin Berber ve Ersan Bocutoğlu, Ekin Yayınevi, Bursa, 2013. Bölüm 1-Temel terim ve kavramlar, s.1-14
2) • Temel Ekonomi • Sağlık Ekonomisi • Temel konseptler Talep-arz ve piyasa dengesi konularının kitaptan okunması. Berber ve Bocutoğlu, 2013, Bölüm 2, s.31-50.
3) • TALEP VE ARZ • Sağlıkta talep arz • Piyasa dengesi Berber ve Bocutoğlu, 2013, Bölüm 2, s.50-63.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Book, internet resources and PowerPoint presentations

Diğer Kaynaklar: 1- Sağlık Ekonomisi ve Yönetimi, Erdinç Ünal- Ekin Yayınevi, Bursa, 2013
ISBN : 978-605-5187-23-1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1) -Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. -Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) - Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
3) 1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. 3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3
1) -Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. -Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) - Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
3) 1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. 3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 42 42 1764
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 2 6 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 1803