Dersin Amacı: |
Hemşirelik hizmetleri yönetimi uygulamalarındaki yönetici rolünü tanımlamasını, hemşirelik hizmetleri yönetimi basamaklarında yer alan işlevleri incelemesini ve seçilmiş örgütsel davranışları çalışma ortamlarıyla ilişkilendirmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, yönetici hemşirenin planlama, örgütleme, yürütme, kontrol ve değerlendirme basamaklarındaki rolü, yönetimsel sorun çözme, değişim planlama, bakım sunuş modelleri, çalışma çizelgesi hazırlama, kanıta dayalı hemşirelik, hemşirelik insan kaynakları yönetimi, kalite yönetimi, akreditasyon ve yasal etik/profesyonel konuları içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetim, yönetici tanımlamalar ve derse giriş |
. |
2) |
Hemşirelik Yönetim İşlevleri |
. |
3) |
Yönetici hemşirenin planlamadaki sorumlulukları |
. |
4) |
Yönetici hemşirenin örgütlenmedeki sorumlulukları |
. |
5) |
Yönetici hemşirenin yürütmedeki sorumlulukları |
. |
6) |
Yönetici hemşirenin değerlendirmedeki sorumlulukları |
. |
7) |
Yönetimsel sorun çözme |
. |
8) |
Yönetimsel sorun çözme |
. |
9) |
Hemşirelik yönetiminde değişim planlama |
. |
10) |
Bakım sunuş modelleri |
. |
11) |
Çalışma çizelgesi hazırlama |
. |
12) |
Kanıta dayalı hemşirelik |
. |
13) |
Hemşirelik insan kaynakları yönetimi |
. |
14) |
Toplam kaliye yönetimi, Akreditasyon Magnet hastane yapısı |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Huber, D. (2010) Leadership and nursing care management. Saunders: Elsevier
Whitehead, D.K. (2010) Essentials of nursing leadership and management. Philadelphia: F.A. Davis
Kelly, P. (2010) Essentials of nursing leadership & management. Clifton Park, NY : Delmar Cengage Learning
Barker, A. M., Sullivan, D.T., Emery, M.J. (2007). Leadership competencies for clinical managers: the renaissance of transformational leadership. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett
Patronis Jones R.A. (2007) Nursing leadership and management : theories, processes, and practice. Philadelphia : F.A. Davis Co. |
Diğer Kaynaklar: |
Shaw, S. (2007) International Council of Nurses : nursing leadership. Oxford ; Malden, Mass. : Blackwell Pub.
Marquis, B.L. (2003) Leadership roles and management functions in nursing : theory and application, Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins
Yoder-Wise, P.S. (2003) Leading and managing in nursing (3rd Ed.). St. Louis, MO: Mosby
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
1) |
-Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications.
-Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with |
|
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
2) |
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
|
3) |
1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.
3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
|