Ameliyathane Hizmetleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT109 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Terminoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NİDA EFETÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlık alanında ve sağlık kurumlarında çalışacak kişiler için tıbbi terminolojinin temelleri hakkında genel bilgi vermektir. Ayrıca, öğrencilerin meslektaşları ve diğer sağlık personeli ile iletişim kurmalarına yardımcı olmak ve insan yapıların anlamını ve hastalıkların sınıflandırılmasını ve bunlarla ilgili bilgilerin öğretilmesini kolaylaştırmaktır. |
Dersin İçeriği: | • Tıbbi terminolojinin temellerini tanımlar. • Tıbbi terimleri yapısal örnekleri ve soneklere göre analiz eder Tıbbi terminolojinin sistematiği içindeki tüm vücudu, hastalığı, hastalıkları, semptomları tanımlar • Her vücut sisteminin hastalıkları için seçilen tanıyı tanımlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Terminolojiye Giriş | Sunum |
2) | İnsan Anatomisine İlişkin Terimler | Sunum |
3) | Farmakoloji Terminolojisi | Sunum |
4) | Kas İskelet Sistemi Terminolojisi | Sunum |
5) | Sinir Sistemi Terminolojisi | Sunum |
6) | Kalp Damar Sistemi Terminolojisi | Sunum |
7) | Ara sınav | |
8) | Sindirim Sistemi Terminolojisi | Sunum |
9) | Ürogenital Sistem Terminolojisi | Sunum |
10) | Solunum Sistemi Terminolojisi | Sunum |
11) | Endokrin Sistem Terminolojisi | Sunum |
12) | Duyu Organları Terminolojisi | Sunum |
13) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Tıbbi Terminoloji Prof Dr. Recep Mesut, 2011, Nobel Tıp Kitapevi |
Diğer Kaynaklar: | Yüksekokullar İçin Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı Sebahat Ekinci, H. Gül Hatipoğlu Eylül 2018 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilir. | |||||||||||
2) Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve enfeksiyon kontrolüne yönelik temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | |||||||||||
3) Cerrahi işlem öncesi, sırası ve sonrasında ameliyathane ortamında uygun teknikleri uygular. | |||||||||||
4) Mesleki bilgi ve becerileri, hasta güvenliği ve bakım kalitesi çerçevesinde kullanır. | |||||||||||
5) Karşılaşılan sorunlara çözüm üretme ve hızlı karar alma becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Ekip çalışmasına uyum sağlar, sağlık ekibi üyeleri ile etkili iletişim kurar. | |||||||||||
7) Hasta ve hasta yakınlarıyla empati kurar, iletişim ilkelerine uygun davranır. | |||||||||||
8) Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirler, mesleki gelişimini sürekli kılacak etkinliklerde bulunur. | |||||||||||
9) Sağlık hizmetlerinde mesleki etik, gizlilik ve yasal sorumluluklara uygun davranır. | |||||||||||
10) Hasta hakları, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinçlidir. | |||||||||||
11) Bireysel olarak ya da ekip içinde sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. | |||||||||||
12) Cerrahi süreçlerde görev ve sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilir. | 5 |
2) | Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve enfeksiyon kontrolüne yönelik temel kavramları ve ilkeleri açıklar. | 2 |
3) | Cerrahi işlem öncesi, sırası ve sonrasında ameliyathane ortamında uygun teknikleri uygular. | 1 |
4) | Mesleki bilgi ve becerileri, hasta güvenliği ve bakım kalitesi çerçevesinde kullanır. | 2 |
5) | Karşılaşılan sorunlara çözüm üretme ve hızlı karar alma becerisine sahiptir. | 1 |
6) | Ekip çalışmasına uyum sağlar, sağlık ekibi üyeleri ile etkili iletişim kurar. | 3 |
7) | Hasta ve hasta yakınlarıyla empati kurar, iletişim ilkelerine uygun davranır. | 2 |
8) | Kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirler, mesleki gelişimini sürekli kılacak etkinliklerde bulunur. | 3 |
9) | Sağlık hizmetlerinde mesleki etik, gizlilik ve yasal sorumluluklara uygun davranır. | 3 |
10) | Hasta hakları, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinçlidir. | 2 |
11) | Bireysel olarak ya da ekip içinde sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. | 1 |
12) | Cerrahi süreçlerde görev ve sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir | 1 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 4 | 1 | 4 |
Küçük Sınavlar | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 105 |