Perfüzyon Teknikleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT110 | ||||||||
Ders İsmi: | Farmakoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HALİL SOYAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Farmakolojinin tanımı ve temel farmakoloji bilgilerinin öğretilmesi, tıpta ilaçların kullanımının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Hastalıkların tedavisinde önemli yeri olan ilaçların elde edilmeleri, kullanılmaları, yan etkileri, zehirlenme durumları, vücuda etkileri, vücutta uğradığı değişimler, ilaçların kullanıldığı ve kullanılmadığı durumlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Farmakoloji: Tanımı ve temel ilkeleri, ilaç uygulama yolları ve ilaçların farmasötik şekilleri | YOK |
2) | Farmakokinetik-I: İlaçların biyolojik membranlardan geçişi ve emilimi (Absorpsiyon I-II) | yok |
3) | Farmakokinetik-I: İlaçların biyolojik membranlardan geçişi ve emilimi (Absorpsiyon I-II) | yok |
4) | Farmakokinetik-III: İlaçların biyotransformasyonu (Metabolizma I-II) | yok |
5) | Farmakokinetik-IV: İlaçların eliminasyonu (İtrah I-II) | yok |
6) | İlaçların etki mekanizmaları I-II | yok |
7) | Ara sınav | yok |
8) | İlaç etkileşimleri ve ilaçların etkisini değiştiren faktörler I-II | yok |
9) | Otonom sinir sistemi farmakolojisi I-II | yok |
10) | Kardiyovasküler sistem farmakolojisi I-II | yok |
11) | Sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarında tedavi yaklaşımı I-II | yok |
12) | genel tekrar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.CİNGİ, I; EROL, K. (1996); Anadolu Üni. Açık Öğretim Fakültesi Sağlık Personeli Önlisans Eğitimi, Farmakoloji. 2. DÖKMECİ, I. (2001); M.Y. Okulları için Farmakoloji Dersleri. Nobel Tıp Kitapevleri. |
Diğer Kaynaklar: | SÜZER, O. (2002); Farmakolojinin Temelleri.. Nobel Tıp Kitapevleri. KAYAALP, S O. (2005); Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji. Hacettepe-Taş |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 |