Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyokimyaya giriş |
Lehninger Biyokimya; Prof. Dr. Saadettin Güner - Giriş bölümü
|
2) |
Suyun özellikleri ve sulu çözeltiler |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU
|
3) |
Hücre ve Hücrenin yapısı, organallerin özellikleri |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
4) |
Biyomoleküller ve özellikleri |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
5) |
Aminoasitler ve peptid bağları |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
6) |
Proteinler ve konformasyonel yapıları |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER,
|
7) |
Enzimler ve reaksiyonları |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Karbohidratlar |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
10) |
Karbohidratların canlı vücudunda işleyişleri |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
11) |
Lipitler |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
12) |
Vitaminler ve mineraller |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
13) |
Nükleik asitler ve nükleotidler |
Lehninger Biyokimya; Freeman-2008 4. Burtis CA
Sağlık Birimleri için Biyokimyaya Giriş, Prof. Dr. Taner ONAT, Palme Yayınıcılık
Biyokimya I, Prof. Dr. Saadettin GÜNER, KTU Yayıncılık
|
14) |
Genel Tekrar |
Önceki haftaların örnek soruları ve tartışmalı vaka çözümü
|
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
9) |
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
12) |
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |