Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT206 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Hukuku ve Mevzuatı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TÜRKAN ÖZGÜL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin, sağlık hukuku ve mevzuatları hakkında genel bilgi sahibi olmalarını, meslek yaşamları boyunca yasal düzenlemelere erişerek anlayabilme ve araştırma yapabilme farkındalığı oluşturmalarını, iş yaşamlarında etik ilkeler ve hukuki mevzuatlara uygun mesleklerini icra etmelerinin önemini anlamalarını, manevi değerleri yüksek sağlık mesleklerinin önemini anlayarak özverili ve duyarlı sağlık çalışanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğinde, hukuk ve sağlık hukuku genel tanım ve kavramları, tıbbi dokümanlar ve aydınlatılmış onam formu, hastanın ayırt etme ve imza ehliyetleri, hasta haklarının gelişim süreci, hasta hakları ve sorumlulukları, çalışan hakları, tıbbi müdahale ve hukuka uygun tıbbi müdahalenin gerekleri, kişisel verilerin genel ve sağlık alanındaki düzenlemeleri, tıbbi uygulama hataları, komplikasyon ve malpraktis, kast ve taksir, sağlık hizmetlerinde sözleşme ilişkileri, suç ve ceza düzenlemeleri, sağlık hizmetlerinde dijitalleşme ve yapay zeka ve yasal düzenlemelerin vaka çalışmaları ile değerlendirmeleri yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi, Dersin İşlenişi ile İlgili Genel Açıklamalar | Sunum |
2) | Hukuk Ve Sağlık Hukuku Genel Tanım Ve Kavramlar | Sunum |
3) | Tıbbi Dokümanlar, Aydınlatılmış Onam, Hastanın Ayırt Etme Ve İmza Ehliyetleri | Sunum |
4) | Haklar Ve Sorumluluklar, Hasta Hakları Gelişim Süreci, Hasta Hakları Ve Sorumlulukları | Sunum |
5) | Tıbbi Müdahale, Hukuka Uygun Tıbbi Müdahale, İstisnalar Ve Temel Hükümler | Sunum |
6) | Kişisel Verilerin Korunması Kanunun (6698 Sayılı Kanun), Kişisel Sağlık Verilerine Erişim Yönetmelik Ve Vaka Örnekleri | Sunum |
7) | Sağlık Meslek Mensupları İle İlgili Yasal Düzenlemeler, Sağlık Çalışanlarının Hakları | Sunum |
8) | Ara sınav | Yok |
9) | Tıbbi Uygulama Hataları, Malpraktis Ve Komplikasyon Ayrımı, Yasal Sorumluluklar | Sunum |
10) | Kast Ve Taksir Kavramları, Tıbbi Vaka Örnek Analizler | Sunum |
11) | Sağlık Hizmetlerinde Kabul-Hizmet-Vekalet Sözleşme İlişkileri, Suç Ve Ceza Hukuki Düzenlemeler | Sunum |
12) | Sağlıkta Dijitalleşme Ve Yapay Zeka Araştırma Ve Münazara | Sunum |
13) | Türkiye Sağlık Hizmetlerinde Stratejik Dönüşümler | Sunum |
14) | Vaka Analiz Ve Tartışma | Sunum |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları |
Diğer Kaynaklar: | *Tıp Hukuku 1-2, Hakan Hakeri, 2024, Seçkin Yayınları, 26. Baskı. ISBN: 9789750290879. *Tıp ve Sağlık Hukuku El Kitabı, Hakan Hakeri, Seçkin Yayınları, 3. Baskı. ISBN: 9789750286872. *Tıp ve Sağlık Hukuku Temel Mevzuatı kitabı -Burcu Öztoprak Alsulu https://meducast.net/kutuphane-detay/saglik-meslegi-mensuplarinin-cezai- sorumlulugu * Sağlık Hukuku ile İlgili Yönetmelik ve Genelgeler * Sağlık personelinin hukukî sorumluluğu Aykut Cemil Aykin ve Serkan Çınarlı |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |