Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN274 | ||||||||
Ders İsmi: | Ses II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BAHAR KILIÇ ADİLÇE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SİMA CİHANGİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | SİNEMADA SES KONUSUNDA FARKINDALIK YARATMAK |
Dersin İçeriği: | SİNEMADA SES KONUSUNDA FARKINDALIK YARATMAK |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reha Erdem’den Korkuyorum Anne filmi izlendi. | . |
2) | Korkuyorum Anne filminin ses özellikleri incelendi. | . |
3) | Kedi belgeseli izlendi. | . |
4) | Kedi’nin sesleri incelendi. | . |
5) | 2. ödev konusu açıklandı. Gruplar ses kayıt cihazıyla röportaj yapacak. | . |
6) | Röportaj ödevleri dinlendi. | . |
7) | Röportaj ödevleri dinlendi. | . |
8) | 3. ödev konusu açıklandı. Duyguların sesteki karşılığı aranacak. | . |
9) | Röportaj ödevleri dinlenildi. | . |
10) | Röportaj ödevleri dinlenildi. | . |
11) | KONUK: Sektörde ses tasarımcısı olarak çalışan Erkal Taşkın derse konuk oldu. | . |
12) | Öğrencilerin kısa film ödevlerinin sesleri konuşuldu. | . |
13) | Öğrencilerin kısa film ödevlerinin sesleri konuşuldu. | . |
14) | Yıl sonu değerlendirmesi. | . |
15) | Final sınavı | . |
16) | Final sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | ses kayıt ve müzik teknolojileri - ufuk önen |
Diğer Kaynaklar: | ses kayıt ve müzik teknolojileri - ufuk önen |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 |