Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrenciye işletmenin kurulması, işletmenin yönetimi ve devamlılığı ile ilgili temel kavramları ve çalışma hayatında yardımcı olacak, uygulamaya yönelik yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, İşletmenin kuruluş yerinin seçimi, İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi, İşletmenin fonksiyonları, İşletmenin yönetim fonksiyonu, İşletmenin yönetim fonksiyonu-İyi bir yöneticinin özellikleri neler olabilir? Örnek olay incelemeleri, İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu. Bir kaynak olarak insanın işletmeler için önemi nedir? Güncel iş hayatından örnekler, İşletmenin üretim fonksiyonu-Ne-nasıl üretilecek? Üretilen Ürünün niteliğinin belirlenmesinde karar verici kim? Örnek incelemeler, İşletmenin pazarlama fonksiyonu-İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyuyorlar? Acaba müşterilerin tüketim alışkanlıkları pazarlamanın birer ürünü olabilir mi?, İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu-paranın işletmeler için önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgi işletmeler için ne anlam ifade etmektedir., İşletme türleri-Hukuki yapıları-Neden farklı tip işletmelerin varlığından bahsediyoruz. Bu işletmeciler için ne anlama geliyor. İşletmecilikte güncel konular-Örnek olay incelemeleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır. Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntenleri anlatılır. |
|
2) |
İşletme nedir?
İşletmecilikte kullanılan temel kavramlar nelerdir?
İşletme yaşayan bir organizma olarak düşünülebilir.
|
|
3) |
İşletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi
İşletme faaliyete başladıktan sonra, yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesi
|
|
4) |
İşletmelerin temel fonksiyonları olan yönetim fonksiyonu,
Üretim,
Pazarlama,
Personel. |
|
5) |
İşletme sınıflarının öğrenilmesi |
|
6) |
Kar etmek, topluma hizmet, mal ve hizmet üretmek,işletmede istihdamı sürekli kılma, topluma sosyal fayda oluşturma, verimli olma gibi işletme kavramlarının öğrenilmesi |
|
7) |
İşletmelerde büyüme ve küçülme tanımlar ve önemini açıklanır |
|
8) |
ara sınav |
|
9) |
Yönetim kavramının öğrenilmesi
Yönetim kavramının gelişim sürecinin bilinmesi |
|
10) |
Yönetimin işlevlerinin bilinmesi
Planlama ve örgütleme tanımlarının öğrenilmesi
|
|
11) |
İşletmelerde insan kaynakları yönetimi kavramının öğrenilmesi
İşletmelerde insan kaynakları yönetiminin işlevlerinin bilinmesi
|
|
12) |
Üretim yönetiminde yeni eğilimler, bilimsel yönetim, insan ilişkileri yaklaşımı, üretim fonksiyonunda kararlar, taktiksel kararlar gibi kavramların öğrenilmesi |
|
13) |
İşletmelerde muhasabe işlemlerinin öğrenilmesi
İşletmelerde sağlanan finansman kaynaklarının öğrenilmesi
|
|
14) |
Sunum yapma becerilerinin kazanılması
İşletme kavramlarının pekişmesi
|
|
15) |
Final sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
4 |
2) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
4 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
7) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
4 |
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
10) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
4 |
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |