Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SISL102 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İşletme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BÜLENT DERSE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ERDİNÇ ÜNAL Doç. Dr. ONUR YARAR Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciye işletmenin kurulması, işletmenin yönetimi ve devamlılığı ile ilgili temel kavramları ve çalışma hayatında yardımcı olacak, uygulamaya yönelik yeterlilikler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, İşletmenin kuruluş yerinin seçimi, İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi, İşletmenin fonksiyonları, İşletmenin yönetim fonksiyonu, İşletmenin yönetim fonksiyonu-İyi bir yöneticinin özellikleri neler olabilir? Örnek olay incelemeleri, İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu. Bir kaynak olarak insanın işletmeler için önemi nedir? Güncel iş hayatından örnekler, İşletmenin üretim fonksiyonu-Ne-nasıl üretilecek? Üretilen Ürünün niteliğinin belirlenmesinde karar verici kim? Örnek incelemeler, İşletmenin pazarlama fonksiyonu-İşletmeler neden pazarlamaya ihtiyaç duyuyorlar? Acaba müşterilerin tüketim alışkanlıkları pazarlamanın birer ürünü olabilir mi?, İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu-paranın işletmeler için önemi nedir? Muhasebenin ürettiği bilgi işletmeler için ne anlam ifade etmektedir., İşletme türleri-Hukuki yapıları-Neden farklı tip işletmelerin varlığından bahsediyoruz. Bu işletmeciler için ne anlama geliyor. İşletmecilikte güncel konular-Örnek olay incelemeleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır. Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntenleri anlatılır. | |
2) | İşletme nedir? İşletmecilikte kullanılan temel kavramlar nelerdir? İşletme yaşayan bir organizma olarak düşünülebilir. | |
3) | İşletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi İşletme faaliyete başladıktan sonra, yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesi | |
4) | İşletmelerin temel fonksiyonları olan yönetim fonksiyonu, Üretim, Pazarlama, Personel. | |
5) | İşletme sınıflarının öğrenilmesi | |
6) | Kar etmek, topluma hizmet, mal ve hizmet üretmek,işletmede istihdamı sürekli kılma, topluma sosyal fayda oluşturma, verimli olma gibi işletme kavramlarının öğrenilmesi | |
7) | İşletmelerde büyüme ve küçülme tanımlar ve önemini açıklanır | |
8) | ara sınav | |
9) | Yönetim kavramının öğrenilmesi Yönetim kavramının gelişim sürecinin bilinmesi | |
10) | Yönetimin işlevlerinin bilinmesi Planlama ve örgütleme tanımlarının öğrenilmesi | |
11) | İşletmelerde insan kaynakları yönetimi kavramının öğrenilmesi İşletmelerde insan kaynakları yönetiminin işlevlerinin bilinmesi | |
12) | Üretim yönetiminde yeni eğilimler, bilimsel yönetim, insan ilişkileri yaklaşımı, üretim fonksiyonunda kararlar, taktiksel kararlar gibi kavramların öğrenilmesi | |
13) | İşletmelerde muhasabe işlemlerinin öğrenilmesi İşletmelerde sağlanan finansman kaynaklarının öğrenilmesi | |
14) | Sunum yapma becerilerinin kazanılması İşletme kavramlarının pekişmesi | |
15) | Final sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Genel İşletme Beta Yayıncılık ©2013 | Beta Yayıncılık ,Yayın Tarihi, Ekim 2013(2. Baskı) ISBN-9786053779537 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 130 |