Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS101 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyolojiye Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA KÖTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere sosyoloji alanındaki temel yaklaşımların, yöntemlerin, kavramların, toplumsal örgüt ve süreçlerin açıklanmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Toplumsal eşitsizlik, ırksal ve dinsel ilişkiler, toplumsal cinsiyet (ayrımcılığı) ve cinsel farklılıklar, toplumsal yapıda bu kavramlara dayalı olarak yaratılan dikey ve hiyerarşik sınıflar ve toplumsal gruplar, tarihsel bir bakışla ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel bir giriş | İzlence |
2) | Sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişmesi, kurucu sosyologlar | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
3) | Sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişmesi, kurucu sosyologlar | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
4) | Sosyolojik kuramlar ve bakış açıları | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
5) | Sosyolojik kuramlar ve bakış açıları | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
6) | Tabakalaşma ve toplumsal sınıf | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
7) | Yoksulluk, toplumsal dışlanma ve refah | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
8) | Ara sınav | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
9) | Küresel eşitsizlik | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
10) | Toplumsal cinsiyet ve cinsellik | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
11) | Irk, etnik kimlik ve göç | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
12) | Örgütler ve ağlar | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
13) | Çalışma yaşamı ve ekonomi | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
14) | Konuların tekrarı | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
15) | Final sınavı | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
Ders Notları / Kitaplar: | Anthony Giddens. Kırmızı Yayıncılık. İstanbul. 2013. |
Diğer Kaynaklar: | John. J. Macionis, Sosyoloji, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. Martin Slattery, Sosyolojide Temel Fikirler, İstanbul: Sentez Yayınları, 2007. Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek, İstanbul: Ayrıntı Yayınevi, 1999. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | 5 |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | 5 |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | 2 |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 182 |