Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel tekrar
Helenistik dönem
Helenistik dönem felsefesi
Helenistik dönem sanatı |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
2) |
Roma İmparatorluğu dönemi
Coğrafi koşullar
Genel kültürel yapı
Antik Roma sanatı
Antik Roma'da felsefe |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
3) |
Hıristiyanlığın ortaya çıkışı
Mezhepler, kiliseler
Hıristiyanlığın felsefi ve kültürel temellerinin sorgulanması
Ortaçağ sanatı
Ortaçağ felsefesi |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
4) |
Geç Ortaçağ Dönemi Özellikleri
Orta Çağların Sonu ve Reform
Martin Luther
İncil çevirisi
Avrupa coğrafyasının yeniden şekillendirilmesi |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
5) |
Rönesans döneminin genel özellikleri
Rönesans döneminde sanat
Rönesans Sanatı ve Ortaçağ sanatının karşılaştırılması
Rönesans döneminde felsefe
Müziğin Rönesansı |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
6) |
Yeniçağ düşüncesinin şekillenmesi
Hümanizma düşüncesi
Coğrafi keşifler dönemi
Önemli buluşlar
''Öteki'' ile karşılaşma |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
7) |
Avrupa Aydınlanması
Descartes felsefesinin temel unsurları
Kant felsefesinin temel kavramları
Özne ve nesne ayrışması
Kimlik ve özdeşlik kavramları |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
8) |
Romantik dönemin özellikleri
Romantik dönemde sanat
Romantik dönemde müzik
Romantik dönem edebiyatı
Romantizm ve ulusçuluk politikaları, miller/milliyetçilik düşüncesi |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
9) |
Ara sınav |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
10) |
Tarihin Diğer Yüzü: İslamiyet'in ortaya çıkışı
İslam'ın Bakış Açısından Dünya Tarihi
Arap-İslam Kültürünün Akıl Yapısı
Arap dünyasının Batı düşüncesi üzerine etkisi
İslam ''felsefesi'' |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
11) |
Şarkiyatçılık/Oryantalizm nedir?
Doğu'nun kültürel sınırları
Batı'nın Doğu imgesi
Batı'nın Doğu üzerinden kimlik inşası
Seyahatler ve seyahat edebiyatı üzerinden kimlik inşası
Oryantalist sanat
|
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
12) |
Osmanlı modernleşmesi
Ulusal kimlik inşasında yeni arayışlar, yönelimler
Batı'dan aktarılan düşünce akımları
Edebiyatta Batı'dan aktarılan yeni biçimler
Tanzimat dönemi |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
13) |
20. Yüzyılın kültür tarihi
2. Dünya Savaşı
Nazi Almanyası
Nazi Almanyasında sanat ve mimarlık
Savaş sonrası Avrupasında yeni yönelimler |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
14) |
Çağdaş kültür kuramları
Postmodern yaklaşımlar
20. Yüzyıl felsefesi
Eleştirel kuram |
Mcneil, William H. (2002): Dünya Tarihi, çev. Alaeddin Şenel, İmge Kitabevi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
5 |
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
2 |
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|