Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlencelerin dağıtılması |
İzlence |
2) |
• Tarih ve “Türk Milleti” İnşa Süreci |
Afet İnan, “Atatürk ve Tarih Tezi”. Belleten, C.III.Sayı:10, Ankara, 1939,s.244
Tarih (1931) Istanbul: Devlet Matbaası (seçmeler)
Ş. Günaltay ve H. R. Tankut, “Dil ve Tarih Tezlerimiz Üzerine Gerekli Bazı İzahlar” İstanbul 1932. Devlet Basımevi
Afet İnan, Türkiye Halkının Antropolojik Karakterleri ve Türkiye Tarihi. Türk Tarih Kurumu Basım Evi. Ankara. 1947
Ziya Gökalp, Yeni Türkiye’nin Hedefleri” Toker Yay: Istanbul, 2005(seçmeler)
|
3) |
• Ulus inşa sürecine dönük yapı bozumsal bakışları açıklamak |
Nesim Şeker. “Türklük ve Osmanlılık Arasında: Birinci Dünya Savaşı Sonra Türkiye’de “Milliyet” Arayışları ya da “Anasır Meselesi”. İmparatorluktan Cumhuriyete Türkiye’de Etnik Çatışma. Der.Erik Jan Zürcher. İletişim Yay: Istanbul. 2005. S.157-175
Büşra Ersanlı, “Bir Aidiyet Fermanı: ‘Türk Tarih Tezi’” Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, Cilt 4.İletişim:İstanbul,2002
Tanıl Bora, “İnşa Döneminde Türk Milli Kimliği” Toplum ve Bilim, No:71, 1996
Soner Çağaptay. Türkiye’de İslam, Laiklik ve Milliyetçilik. Türk Kimdir?. Bilgi Yay:İstanbul, 2009. (Seçmeler)
Nazan Maksudyan, Türklüğü Ölçmek, Bilimkurgusal Antropoloji ve Türk Milliyetçiliğinin Irkçı Çehresi (1925-1939). Metis:Istanbul, 2005. (seçmeler)
|
4) |
Kültür, Tarih ve Millet Kavramlarına Bakış |
Sınıfta Film Gösterimi: “Karadeniz:Seyr-i Türkiye” Belgeseli.
Raymond Williams, Kültür, (Çev. Ertuğrul Başer), İstanbul 1993, İletişim Yay. (seçmeler)
Cem Uzun. Resmi Tarihin Temeli: Ulusal Tarih Yazımı ve Resmi Tarihte Mitlerin Kaynağı.
Resmi Tarih Tartışmaları I.Der. Fikret Başkaya. Özgür Üniversite Yay:Ankara, s.43-85
Milan Kundera. Gülüşün ve Unutuşun Kitabı. Çev. Erhan Bener. Can Yay: Istanbul.2009. s.1-3
|
5) |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
6) |
• Tarih ve “Türk Milleti”: |
Ahmet Yıldız, “İskan ve Tehcir Politikası. Bir Tehcir Örneği 1934 Trakya Olayı” Ne Mutlu Türküm Diyebilene” Türk Ulusal Kimliğinin Etno-Seküler Sınırları (1919-1938). Iletisim Yay:Istanbul, 2001
Mesut Yeğen, “Yurttaşlık ve Türklük” Toplum ve Bilim: No.92, Güz, 2002.
|
7) |
Milli Eğitim |
İsmail Kaplan. Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi. İletişim:İstanbul, 1999. “Sonuç” bölümü, s. 389-397.
Tanıl Bora, “Ders Kitaplarında Milliyetçilik” Ders Kitaplarında İnsan Hakları: Tarama Sonuçları, der. Betül Çotuksöken, Ayşe Erzan ve Orhan Silier, s.65-89, Tarih Vakfı:Istanbul,2004.
Etienne Copeaux, “Bir Haritanın Tarihi I” Defter Dergisi Sayı 32 .Kış. Metis:Istanbul. 1998
----- ve “Bir Haritanın Tarihi II” Defter Dergisi Sayı 33 .Kış. 1998. Metis: Istanbul
Etienne Copeaux, “Geçmiş Yabancı Bir Ülkedir”. Defter Dergisi Sayı 32.Kış.1998
Hülya Uğur Tanrıöver, “Ders Kitaplarında Cinsiyet Ayrımcılığı” Ders Kitaplarında İnsan Hakları: Tarama Sonuçları, der. Betül Çotuksöken, Ayşe Erzan ve Orhan Silier, s.65-89, Tarih Vakfı:Istanbul, 2004.
Gürol Irzık, “Lise Sosyoloji, Psikoloji ve Felsefe Ders Kitaplarında İnsan Hakları” Ders Kitaplarında İnsan Hakları: Tarama Sonuçları, der. Betül Çotuksöken, Ayşe Erzan ve Orhan Silier, s.65-89, Tarih Vakfı:Istanbul, 2004.
Mustafa Çapar. Türkiye’de Eğitim ve Öteki Türkler. Özgür Üniv Yay: Ankara,2006, p. 385-401
|
8) |
Dahil Etme/Dışlama Pratikleri: Etnik ve Coğrafi Farklılıklar |
Film Gösterimi İki Dil Bir Bavul
Kemal Kirişçi and Gareth M. Winrow, Kürt Sorunu: Kökeni ve Gelişimi. Tarih Vakfı Yay: Istanbul.2007 (seçmeler)
Baskın Oran, “Kürt Milliyetçiliğinin Diyalektiği” Milliyetçilik. İletişim Yay: Istanbul. s.876
Ruşen Çakır, Türkiye’nin Kürt Sorunu. Metis Yay: Istanbul.2004. (seçmeler)
|
9) |
Sunum |
Sunuma Hazırlık |
10) |
• Dahil Etme/Dışlama Pratikleri: Dinsel Farklılıklar |
Film Gösterimi: Güz Sancısı
Yahya Koçoğlu, Azınlık Gençleri Anlatıyor. Metis Yay: Istanbul, 2001. (seçmeler)
Rıfat N. Bali, Arus Yumul ve Foti Benlisoy, “Yahudi, Ermeni ve Rum Toplumlarında Milliyetçilik” Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, Cilt 4. İstanbul:İletişim, 2002, 919-923
Halil Berktay, “1915’te Ne oldu? Geçmişten Bugüne Ne Kaldı?: Ermeni Trajedisi” Der. Sefa Kaplan, Dogan Yay:Istanbul,2005.
Müftügil, Ayşe Seda. Zorunlu Din Dersleri ve Dinsel Azınlıklar. Din Derslerinin Tarihçesi.
|
11) |
• Toplumsal Cinsiyet, Millet ve Farklılık |
Cihan Aktaş, Bacıdan Bayana. Kapı Yay:Istanbul, 2005. (seçmeler)
Hidayet Şefkatli Tuksal, “Kadın Bakış Açısına Sahip Olmalıyız” Birikim. Sayı.137
Hidayet Şefkatli Tuksal, “Türkiye’de Müslüman Kadının Değişen Halleri ” Cinsiyet Halleri: Türkiye’de Toplumsal Cinsiyetin Kesişim Sınırları. Der.Nil Mutluer. Varlık Yay.2008.
|
12) |
Toplumsal Cinsiyet ve Farklılık |
Şirin Tekeli, “10 Maddede Türkiye’de Kadın Hareketi” Sempozyum Raporu.Türkiye ve Avrupa Birliği’nde Kadınlar: Ortak Bir Anlayışa Doğru, 2004.
Fatmagül Berktay, “Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Feminizm” Osmanlıdan Cumhuriyet’e Düşünsel Miras. Der. Mehmet Alkan. İletişim Yay. Istanbul, 2001
Ayşe Gül Altınay, “Milliyetçilik, Toplumsal Cinsiyet ve Feminizm” Vatan, Milet, Kadınlar İletişim Yay, 2004. s.11-27
Ayşe Kadıoğlu, “Cinselliğin İnkarı: Büyük Toplumsal Projelerin Nesnesi olarak Türk Kadınları” Bilanço’98.:75.Yılda Kadınlar ve Erkekler. Der. Ayse Berktay Hacimirzalıoğlu. İstanbul: Tarih Vakfı Yay, 1998
|
13) |
Farklı Cinsel Eğilimler ve Dışlanma |
Ne Yanlış Ne de Yalnızız! – Bir Alan Araştırması: Eşcinsel ve Biseksüellerin Sorunları
Selections from LGBTT Bireylerin İnsan Hakları Raporu
Yasemin Öz, “Görünmezlik Kıskacında Lezbiyenler” Cinsiyet Halleri: Türkiye’de Toplumsal Cinsiyetin Kesişim Sınırları. Der.Nil Mutluer. Varlık Yay.2008.
Alp Biricik, “‘Erkek adam’ Ezberini Bozmak Üzerine: Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Sisteminin Resmi Söylem Üzerinden Kurgulanması” Cinsiyet Halleri: Türkiye’de Toplumsal Cinsiyetin Kesişim Sınırları. Der.Nil Mutluer. Varlık Yay.2008. s.232-246
Çürük Raporu ve Hegemonik Erkekliğin Yeniden İnşaası. Çarklardaki Kum:Vicdani Red, Düşünsel Kaynaklar ve Deneyimler. Der. Ozgur Heval Çınar, Coşun Üsterci, s.143-49. Istanbul: İletişim. 2008
|
14) |
Türkiye'de Siyaset |
Mardin, Şerif. Makaleler 1. Türkiye'de Toplum ve Siyaset. İletişm Yayınları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|