Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, ağırlıklı olarak pratiğe yönelik bir bölüm olup, çok fazla sayıda modalitede öğrenciler eğitim alırlar. Bu uygulama derslerinde, öğrenciler belirlenmiş bir düzen içerisinde tüm görüntüleme cihazlarında bu uygulamayı sırasıyla gerçekleştirirler. Bu periodlar, öğrencilerin cihazları tanıyıp kulanabilecek seviyeye gelmelerine yetecek kadardır. Bu ikinci uygulama dersinde, dijital röntgen ve floroskopi teknikleri ile özefagus, mide, oniki parmak bağırsağı, ince bağırsak ve kalın bağırsak filmleri ve ilaçlı ürografi teknikleri üzerinde deneyim kazanılır. Yanısıra, film ve çekim kaliteleri üzerinde durulur. |
Dersin İçeriği: |
Tıbbi görüntüleme II dersinde öğrenciler,
• Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme
• Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme
• Radyolojik anamnez alabilme
• Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme
• Çekim tekniklerini öğrenme
• Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme
• Öğrenilmiş teorik bilgileri pratikte kullanma yeteğine sahip olabilme
• Radyoloji departmanında çalışma adına deneyim kazanabilme
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurs ve ders içeriğine bir bakış |
yok. |
2) |
• Öğrenci hastane belirlenmesi |
YOK. |
3) |
• Belirlenen hastanelerin öğrenciye duyurulması |
YOK. |
4) |
• Klinik uygulama 1. günü |
YOK. |
5) |
• Öğrenci görevli olduğu departmanda (radyoloji) göreve başlar
• Konvansiyonel ve dijital röntgen cihazını tanır
• Almış olduğu X-ışınları teorik ders alt yapısını kullanarak, X-ışınları ile röntgen cihazında hastanın radyografisini çeker
|
YOK. |
6) |
• Röntgenin klinikteki uygulamaları hakkında temel bilgi verme ve uygulama |
YOK. |
7) |
• Röntgen cihazının kullanımına devam edilir
• Kafa grafileri
• Sinüs grafileri
|
YOK. |
8) |
• Röntgen cihazının kullanımına devam edilir
• Ekstremite grafileri
• Düs grafileri
|
YOK |
9) |
•Röntgen cihazının kullanımına devam edilir
• Ekstremite grafileri
• Düs grafileri |
YOK. |
10) |
• Görüntüleme yöntemi çeşitleri |
YOK. |
11) |
Tartışma |
YOK. |
12) |
• Röntgen cihazının kullanımına devam edilir |
YOK. |
13) |
Röntgen cihazının kullanımına devam edilir |
YOK. |
14) |
Röntgen cihazının kullanımına devam edilir |
YOK. |
15) |
Klinik uygulama defteri teslimi. |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. To be able to act with awareness of professional duties, powers and responsibilities by reflecting the theoretical and practical knowledge acquired during the program to professional life.
2 Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. Ability to master medical terms and terminology specific to medical imaging.
3 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. To be able to evaluate basic knowledge and skills in the field with a critical approach, to be able to identify and meet learning needs. Be able to direct their study to an advanced level of education or to a profession at the same level. Life is learning to win the consciousness.
4 -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. -Possess theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
5 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;radyolojisi uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility; knowledge of the standards used in radiology practices.
6 - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. - Conduct studies at basic level within the field independently. - Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field. - Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Having social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, implementing and announcing the results related to the field. The universality of social rights, social justice, quality and cultural values and environmental protection, occupational health and safety.
8 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. To be able to transfer the thoughts at the level of basic knowledge and skills which are related to the field through written and oral communication. To be able to share ideas and suggestions for solutions to issues related to the field with experts and non-experts.
9 Alanı ile ilgili kalite standartlarına ve yasal düzenlemelere uygun çalışır. Works in accordance with quality standards and legal regulations related to its field.
11 Etik kurallara uygun davranarak mesleki sorumluluk bilinci taşır. Carries awareness of professional responsibility by acting in accordance with ethical rules. |
3 |
1) |
Program süresince edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri profesyonel meslek hayatına yansıtarak mesleki görev, yetki ve sorumluluklarının bilinciyle hareket edebilme. |
3 |
2) |
Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
4) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. |
3 |
5) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;radyolojisi uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
6) |
- Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
- Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. |
3 |
7) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili kalite standartlarına ve yasal düzenlemelere uygun çalışır. |
3 |
11) |
Etik kurallara uygun davranarak mesleki sorumluluk bilinci taşır. |
3 |