Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, ağırlıklı olarak pratiğe yönelik bir bölüm olup, çok fazla sayıda modalitede öğrenciler eğitim alırlar. Bu uygulama derslerinde, öğrenciler belirlenmiş bir düzen içerisinde tüm görüntüleme cihazlarında bu uygulamayı sırasıyla gerçekleştirirler. Bu periodlar, öğrencilerin cihazları tanıyıp kulanabilecek seviyeye gelmelerine yetecek kadardır. Bu ikinci uygulama dersinde, dijital röntgen ve floroskopi teknikleri ile özefagus, mide, oniki parmak bağırsağı, ince bağırsak ve kalın bağırsak filmleri ve ilaçlı ürografi teknikleri üzerinde deneyim kazanılır. Yanısıra, film ve çekim kaliteleri üzerinde durulur. |
Dersin İçeriği: |
Tıbbi görüntüleme II dersinde öğrenciler,
• Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme
• Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme
• Radyolojik anamnez alabilme
• Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme
• Çekim tekniklerini öğrenme
• Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme
• Öğrenilmiş teorik bilgileri pratikte kullanma yeteğine sahip olabilme
• Radyoloji departmanında çalışma adına deneyim kazanabilme
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurs ve ders içeriğine bir bakış |
yok. |
2) |
• Öğrenci hastane belirlenmesi |
YOK. |
3) |
• Belirlenen hastanelerin öğrenciye duyurulması |
YOK. |
4) |
• Klinik uygulama 1. günü |
YOK. |
5) |
• Öğrenci görevli olduğu departmanda (radyoloji) göreve başlar
• Konvansiyonel ve dijital röntgen cihazını tanır
• Almış olduğu X-ışınları teorik ders alt yapısını kullanarak, X-ışınları ile röntgen cihazında hastanın radyografisini çeker
|
YOK. |
6) |
• Röntgenin klinikteki uygulamaları hakkında temel bilgi verme ve uygulama |
YOK. |
7) |
• Röntgen cihazının kullanımına devam edilir
• Kafa grafileri
• Sinüs grafileri
|
YOK. |
8) |
• Röntgen cihazının kullanımına devam edilir
• Ekstremite grafileri
• Düs grafileri
|
YOK |
9) |
•Röntgen cihazının kullanımına devam edilir
• Ekstremite grafileri
• Düs grafileri |
YOK. |
10) |
• Görüntüleme yöntemi çeşitleri |
YOK. |
11) |
Tartışma |
YOK. |
12) |
• Röntgen cihazının kullanımına devam edilir |
YOK. |
13) |
Röntgen cihazının kullanımına devam edilir |
YOK. |
14) |
Röntgen cihazının kullanımına devam edilir |
YOK. |
15) |
Klinik uygulama defteri teslimi. |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
3 |
4) |
- Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
- Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |