TGT203 Nükleer Tıpİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar RadyoterapiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyoterapi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGT203
Ders İsmi: Nükleer Tıp
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nükleer Tıp ile ilgili sıcak oda ve görüntüleme prosedürlerini öğretmek
Dersin İçeriği: Sıcak oda da aktivite sağımı
Radyasyondan korunma
Kontaminasyon nedenleri ve çalışma şekilleri
Sintigrfiler
Radyofarmasötikler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci Nükleer Tıp uzmanlık alanına ait tüm kavramları ve terimleri öğrenir.
2) Nükleer tıp özellikleri, uygulama alanları ve radyoaktivite kavramlarını öğrenir.
3) Nükleer tıpta denetimli alanlar, gözetimli alanlar, mesleki ve medikal maruziyetleri öğrenir.
4) Öğrenci radyoaktif madde elde etmeyi, hazır halde gelen radyofarmasitikleri öğrenir. Yarı hazır halde gelen radyonükleidleri öğrenir ve kontaminasyon kavramını öğrenir.
5) Öğrenci sıcak oda kavramını ve sıcak odada bulunması gereken malzemeler ve doz ölçerleri öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler tüm organ sintigrafilerini öğrenir ve hasta dozlarını ve uygulama şekillerini öğrenir.
2) Öğrenciler PET Radyofarmasötiklerini öğrenir ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Radyoaktif atık prosedürlerini öğrenir.
4) Öğrenciler PET CT'de çalışma prosedürlerini ve görüntüleme prensiplerini öğrenir.
5) Öğrenciler sıcak odada yüzey dekontaminasyonun nasıl yapılacağını , odadaki cihazların kalibrasyon sürelerini ve alan dozlarının kontrollerini öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nükleer Tıp Tanım ve kavramlar, Nükleer Tıbbın özellikleri, Denetimli alanlar, Gözetimli Alanlar ve özellikleri. Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
2) Yarı ömürle ilgili kavramlar, Sıcak oda (Nükleer Lab), çalışma koşulları ve Jeneretörden radyoaktif sağım markajlama ile igili konuların anlatımı örneklendirilmesi, Sıcak odada çalışma koşulları ve doz ölçerler, sıcak odada olması gerekenler ve malzemelerin kalibrasyn süreçleri Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
3) Troid Sintigrafisi ve uygulaması, Radayoaktif maddenin hazırlanması, hastaya uygulanması ve görüntüleme aşamaları, Troid sintigrafisinin çekilme amaçları, hastalık semptomları ve sonuçların değerlendirilmesi. Endokrin hastalıklar ile ilişkisinin anlatılması Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
4) Böbrek Sintigrafisi ve uygulaması, Radyoaktif maddenin hazırlanması, hastaya uygulanması ve görüntüleme aşamalarının anlatılması.Böbrek sintigrafisinin çekilme amaçları, Statik ve Dinamik çekimlerin özellikleri, kitleri ve radyofarmasötiğin oluşturulma aşamaları, iki çekim arasındaki farklılıklar ve kitlerin özelliklerini anlatılması Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
5) Kemik Sintigrafisi ve uygulaması, Radyoaktif maddenin hazırlanması, hastaya uygulanması ve görüntüleme aşamalarının anlatılması.Kemik sintigrafisinin çekilme amaçları, Statik ve Dinamik çekimlerin özellikleri, kiti ve radyofarmasötiğin oluşturulma aşamaları, iki çekim arasındaki farklılıkların anlatımı, iki çekimin istenme amaçlarının anlatılması. Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
6) Sentinel Lenf Sintigrafisi amaçları, radyofarmasötiğin hazırlanması, uygulanması ve görüntüleme protokollerinin anlatılması, Dakrio sintigrafi amacı ve radyoaktif maddenin uygulama ve görüntülemesi. Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
7) Akciğer Sintigrafisi istenme amaçları, Akciğer Perfüzyon ve Akciğer Ventilasyon sintigrafilerinin özellikleri, radyofarmasötik radyonuklidin hazırlanışı ve uygulaması Teknegaz cihazının anlatımı Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
8) Vize sınavı
9) Myocard Sintigrafisi amacı, radyofarmasötik hazırlama prosedürü,hastaya uygulama ve sintigrafi çekim özelliklerinin anlatılması Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
10) PET radyofarmasötikleri hazırlama, uygulama, hastalığa özgü görüntüleme prensipleri Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
11) Iyot 131 radyofarmasötiğinin kullanım amaçları, radyofamasötiğin özellikleri, tedavi yöntemlerinin anlatılması Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
12) Flor 18 radyofarmasötiği özellikleri, kullanıldığı hastalıklar ve çekim prosedürlerinin anlatımı Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
13) GA 68 Dotate, GA 68 PSMA ve GA 67 radyofarmasötiklerinin kullanım alanları, özellikleri ve çekim prensiplerinin anlatımı Nükleer Tıp ve Moleküler Görüntüleme Kitabı, Akademisyen Yayınevi 2023 ISNN: 9786253994716
14) Genel Tekrar
15) Final sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Nükleer Tıp Ders kitabı Cerrah Paşa Tıp Fakültesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 4
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 4
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 4
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 3
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 3 3 9
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 4 4 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 151