Spor Yöneticiliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TLT104 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında canlılığın temel yapıtaşları olan nükleik asitlerin (DNA ve RNA) ve proteinlerin yapısal ve işlevsel özellikleri, kalıtım materyallerinde nükleotid dizileri halinde kodlanan genetik bilgilerin protein şekline dönüştürülmesi (replikasyon- transkripsiyon ve translasyon); hücrelerde iletişim mekanizmaları,DNA onarım mekanizmları, mutasyonlar genetik hastalıklar hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci: 1. Nükleik asitler DNA ve RNA yapısı- DNA – RNA çeşitleri 2. Santral doğma- replikasyonu- transkripsiyon- translasyon 3. Genetik terimler- genetik kavramlar 4. Gen düzeyi mutasyonlar ve kromozomal mutasyonlar 5. DNA onarım mekanizmaları 6. Mutajenler 6. Epigenetik ve genetik hastalıklar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurs ve ders içeriğine bakış Tıbbi Biyoloji ve Genetik Giriş | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
2) | Nükleik asitler DNA ve RNA yapısı | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
3) | DNA replikasyonu | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
4) | Prokaryotlarda Transkripsiyon | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
5) | Ökaryotlarda Transkripsiyon | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
6) | Translasyon | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
7) | Genetik Kavramlar, terimler | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
8) | ARA SINAV | |
9) | Mutasyonlar | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
10) | Mutajenler | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
11) | DNA onarım Mekanizmaları | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
12) | Epigenetik | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
13) | Genetik Hastalıklar | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
13) | Epigenetik ve Kanser | |
14) | Kromozomal Hastalıklar | Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek, 2014 Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes Fundamentals of Medical Genetics Prof. Dr. Uğur Özbek, 2014 Medical Genetics –Thompson Mehmet Kaşifoğlu, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
3 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | |||||||
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | |||||||
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | |||||||
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | |||||||
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | |
2) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | |
3) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | |
4) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | |
5) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 49 |
Ödevler | 7 | 25 |
Küçük Sınavlar | 8 | 19 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 143 |