TLT104 Tıbbi Biyoloji ve Genetikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Spor YöneticiliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Spor Yöneticiliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TLT104
Ders İsmi: Tıbbi Biyoloji ve Genetik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında canlılığın temel yapıtaşları olan nükleik asitlerin (DNA ve RNA) ve proteinlerin yapısal ve işlevsel özellikleri, kalıtım materyallerinde nükleotid dizileri halinde kodlanan genetik bilgilerin protein şekline dönüştürülmesi (replikasyon- transkripsiyon ve translasyon); hücrelerde iletişim mekanizmaları,DNA onarım mekanizmları, mutasyonlar genetik hastalıklar hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Bu dersin sonunda öğrenci:
1. Nükleik asitler DNA ve RNA yapısı- DNA – RNA çeşitleri
2. Santral doğma- replikasyonu- transkripsiyon- translasyon
3. Genetik terimler- genetik kavramlar
4. Gen düzeyi mutasyonlar ve kromozomal mutasyonlar
5. DNA onarım mekanizmaları
6. Mutajenler
6. Epigenetik ve genetik hastalıklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nükleik asitler DNA ve RNA yapısını açıklar
2) Santral doğma- replikasyonu- transkripsiyon- translasyon hakkında bilgi sahibi olur
3) Gen düzeyi mutasyonlar ve kromozomal mutasyonları açıklar.
4) DNA onarım mekanizmaları ve mutajenleri açıklar
5) Epigenetik ve genetik hastalıkları açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Genetik terimlere hakim olur
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Genetik ve bilimle ilgili tartışmalara etkin olarak katılabilen ve bu tartışmaları değerlendirebilen ve günlük hayatta karşılaşacakları bilimsel bilgi ve uygulamaları bilinçli değerlendirebilecek teknikerler eğitmeyi amaçlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurs ve ders içeriğine bakış Tıbbi Biyoloji ve Genetik Giriş Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
2) Nükleik asitler DNA ve RNA yapısı Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
3) DNA replikasyonu Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
4) Prokaryotlarda Transkripsiyon Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
5) Ökaryotlarda Transkripsiyon Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
6) Translasyon Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
7) Genetik Kavramlar, terimler Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
8) ARA SINAV
9) Mutasyonlar Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
10) Mutajenler Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
11) DNA onarım Mekanizmaları Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
12) Epigenetik Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
13) Genetik Hastalıklar Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
13) Epigenetik ve Kanser
14) Kromozomal Hastalıklar Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Tıbbi Genetiğin Esasları Prof. Dr. Uğur Özbek, 2014
Tıbbi Genetik –Thompson Mehmet Kaşifoğlu, 2019
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes
Fundamentals of Medical Genetics Prof. Dr. Uğur Özbek, 2014
Medical Genetics –Thompson Mehmet Kaşifoğlu, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

3

7

Program Kazanımları
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır.
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir.
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler.
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır.
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir.
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler.
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 49
Ödevler 7 25
Küçük Sınavlar 8 19
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 143