Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğrenciler ile tanışma Bir sonraki ders için sınıf oturumu için okuma yapma |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
2) |
• Halkla ilişkilerin kuramsal çerçevesini belirtecek şekilde tanımlama.
• Halkla ilişkilerin genişleyen işlevlerini açıklama ve kavram için kullanılan farklı terimleri sıralama.
• Gerilla halkla ilişkiler ve gerilla yaratıcılığını tanımlama
• Edward Bernays'ın halkla ilişkiler tanımını gösterme
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
3) |
• Pazarlama karmasını ve unsurlarını açıklama
• Pazarlama karmasında halkla ilişkilerin yerini ve işlevini tanımlama
• Entegre Pazarlama İletişimi (IMC) teorisini tanımlama
• IMC'nin her bileşenini detaylı olarak açıklama
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
4) |
• Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler tanımlama
• Proaktif bir iletişimci olmanın yararlarını açıklama
• İki yaklaşımın avantajlarını ve dezavantajlarını sıralama ve tartışma
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
5) |
• Dünya tarihinde ilk örnekleri özetleme
• ABD'de ilk uygulama örneklerini açıklama
• Tarihi olaylarla birlikte 4 PR modelini (tanıtım, kamusal bilgi, iki yönlü asimetrik ve iki yönlü simetrik modeller) açıklama
• Türkiye'de örgütsel gelişim, kurumlar ve kamu yönetimi bağlamında Halkla İlişkiler gelişimini açıklama
• Bazı Avrupa ülkelerinde PR'nin tarihsel gelişimini açıklama
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
6) |
• PR'de hedef kitle kavramını tanımlama
• Hedef kitle türlerini ve özelliklerini açıklar ve açıklama
• Hedef kitlenin özelliklerini çok iyi bilmenin avantajlarını ve sakıncalarını tanıma
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
7) |
• Araştırma, planlama, eylem ve değerlendirme de dahil olmak üzere PR sürecini ayrıntılı olarak listeler ve açıklama
• PR'deki resmi ve gayri resmi araştırma yöntemlerini açıklama
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
8) |
• PR'de hedef kitle kavramını tanımlama
• Dünya tarihinde ilk örnekleri özetleme
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
9) |
• Basılı medya hakkında genel bilgileri tanımlama
• Basın raporunu tanımlama ve nasıl hazırlanacağını açıklama
• Basın toplantılarını tanımlama, basın resepsiyonları, basın toplantıları ve basın turları
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
10) |
• Radyo ve televizyonun özelliklerini bir PR araçları olarak tanımlama
• PR için radyo ve TV'yi nasıl kullanacağınızı açıklama
• Radyo ve televizyon arasındaki farkları belirtme
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
11) |
• Basın makaleleri, kurumsal yayınlar, broşürler, kitapçıklar, muhtıralar, mektuplar, sunumlar, sergiler ve fuarlar tanımlama |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
• Etkinlik yönetimi kavramını tanımlama
• Bir PR etkinliğinin nasıl hazırlanacağını detaylı olarak açıklama
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
13) |
• Sponsorluk kavramını tanımlama
• Sporu, kültürü, çevreyi ve ilgili sponsorlukları ayrıntılı olarak açıklama
• Sponsorluk sözleşmesinin nasıl hazırlanacağını gösterme
• Gerilla pazarlamasını ve ürün yerleşimini tanımlama
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
14) |
• Kurum içi iletişimin önemini, amaçlarını ve yöntemlerini tanımlama
• Kurumsal kimliği ve kurumsal imajı tanımlama
• Bunların bileşenlerini detaylı olarak açıklama
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
15) |
Bir önceki dersin devamı |
Final sınavına hazırlık |
16) |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. |
|
2) |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. |
|
3) |
Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. |
|
4) |
Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. |
|
5) |
Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. |
|
6) |
Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. |
|
7) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. |
|
9) |
Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|